کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: سرعت وزش باد شدید و گرد و خاک از عصر امروز نواحی مرکزی و غربی استان به ۹۰ کیلومتر برساعت رسید.

طوفانی باسرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت زاهدان را در نوردید / اختلال در تردد جاده‌ای هوایی ریلیعلی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، وزش باد و گردوخاک شدید منجر به کاهش دید در محور‌های مواصلاتی زاهدان بم و ایرانشهر بم شد.

ملاشاهی تصریح کرد: از فردا سه شنبه رگبار ورعدبرق بارق تند باد لحظه‌ای همراه با ابگرفتگی معابر طغیان رودخانه‌ها پیش بینی شده است

وی افزود: بارندگی‌ها به لحاظ وسعت در نیمه شمالی و به لحاظ شدت در نیمه جنوبی استان بیشتر خواهد بود.

وی افزود: این شرایط تا فردا ادامه دارد و از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه باد شدید در سیستان و بلوچستان و بخصوص در نیمه غربی حاکم می‌شود.

وی گفت:: وزش باد باعث خروج سامانه بارش‌زا از استان و حرکت آن به سمت کشور افغانستان می‌شود که باران‌های خوبی در مناطق مرکزی و غربی این کشور پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود آب به منطقه سیستان در شمال استان گفت: باران‌های مناطق غربی کشور افغانستان باعث ورود آب بیشتر به مناطق شمالی استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان افزود: از اواسط امروز تا چهارشنبه روی دریا وزش باد نسبتا شدید و دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ز

طوفان مهمان زاهدان شد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار