دو ائتلاف بزرگ فتح و سائرون عراق بر سر مخالفت با حضور نیرو‌های خارجی در این کشور به توافق رسیدند.

توافق ائتلاف فتح و سائرون بر سر مخالفت با حضور نیرو‌های خارجی در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق، نصار الربیعی، رئیس هیئت مذاکره کننده ائتلاف سائرون از توافق بین دو ائتلاف فتح و سائرون بر سر مخالفت با حضور هر نیروی خارجی در خاک عراق خبر داد.

الربیعی در نشست خبری مشترک با هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق، گفت: «در نشست امروز بر سر نپذیرفتن حضور نیرو‌های خارجی در عراق توافق کردیم، همانطور که درباره دولت‌های محلی در استانها، روسای کمیسیون‌های پارلمانی و پرونده خدمت رسانی به شهروندان عراقی که از مهمترین محور‌های نشست امروز بود، بحث و تبادل نظر و تاکید کردیم که دادن خدمات به شهروندان، معیار اصلی موفقیت دولت است».

وی افزود: «معاهدات و توافقاتی که با طرف‌های بین المللی به امضا می‌رسد، به معنی ماندن آن‌ها تا بی نهایت نیست بلکه در ابتدا به مرحله اجرا می‌رسند و در ادامه بر اساس شرایط و تحولات اصلاح می‌شوند و پیش از این نیز گفته ایم که ماندن نیرو‌های خارجی در عراق به اعلام نیاز دولت به ماندن مشاوران یا کارشناسان و دیگر امور بستگی دارد».

هادی العامری نیز گفت: «اینجا می‌خواهم مسئله بسیار مهمی را روشن کنم و آن این است که ماندن نیرو‌های خارجی و آمریکایی به توافق جدیدی نیاز دارد. زیرا ماندن نیرو‌های کنونی پس از آنکه عراق را در سال ۲۰۱۱ ترک کردند، هیچ توجیهی ندارد و این به معنای انقضای توافق پیشین است».

وی افزود: «گذر از تروریسم و محقق ساختن پیروزی فکری و تصویب قوانین ضروری، نیازمند همیاری و هماهنگی نیرو‌های خیرخواه است و همگرایی دو ائتلاف فتح و سائرون به ضرر هیچ کس نیست بلکه هدف از آن بازسازی عراق و ثبات در منطقه است».

انتهای پیام/

دو ائتلاف فتح و سائرون بر سر مخالفت با حضور نیرو‌های خارجی در عراق توافق کردند

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار