جنگنده‌های عراقی پایگاه‌های داعش را در رشته کوه‌های مکحول و حمرین هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العراقیه، جنگنده‌های عراقی با حملات هوایی دقیق پایگاه‌های گروه تروریستی داعش را در رشته کوه‌های مکحول و حمرین هدف قرار دادند.

جنگنده‌های عراقی با استناد به اطلاعات امنیتی بسیار دقیق و با هدف جلوگیری از ایجاد پایگاهی جدید برای تجمع تروریست‌های داعش، همواره به بمباران محل تجمع تروریست‌های داعش در رشته کوه‌های حمرین و مکحول ادامه می‌دهند.

فرماندهان امنیتی تاکید کردند: این حملات به هلاکت ده‌ها تروریست داعش در این مناطق منجر شده است.

جنگنده‌های ارتش عراق و ائتلاف بین المللی هرازگاهی حملاتی در رشته کوه‌های حمرین و مکحول انجام می‌دهند. فرماندهان عملیات مشترک تاکید دارند این حملات موثر برای جلوگیری از اقدام تروریست‌ها به ایجاد پایگاهی برای تجمع در دره‌ها و غار‌های رشته کوه‌های حمرین و مکحول صورت می‌گیرد.

سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه با خبرنگار العراقیه گفت: چندین عملیات بازرسی و حمله به پایگاه‌های داعش انجام دادیم. جنگنده‌های ارتش عراق و ائتلاف بین المللی مواضع داعش را بمباران کردند. این حملات موفقیت آمیز بود. تلاش‌های اطلاعاتی همواره در این منطقه ادامه دارد؛ پهپاد‌های شناسایی همواره در این مناطق به پرواز درمی‌آیند تا هرگونه تحرکات عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش را در این منطقه رصد کنند. همچنین حملات هوایی مداوم و غافلگیرکننده‌ای انجام می‌دهیم که به انهدام مواضع تروریست‌ها در غار‌ها و دره‌های مختلف و هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌ها منجر شده است.

جمع آوری اطلاعات از تحرکات تروریست‌های داعش در مناطق حمرین و مکحول با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره اطلاعات نظامی و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک صورت می‌گیرد؛ به طوری که جنگنده‌های عراقی با استناد به این اطلاعات نظامی، محل تجمع تروریست‌ها را در این مناطق هدف قرار دادند. همچنین با استناد به این اطلاعات نظامی عملیات غافلگیرکننده و پیش دستانه نیروی زمینی صورت می‌گیرد.

سرتیپ جواد المحمداوی از فرماندهان اداره اطلاعات نظامی ارتش عراق نیز در این باره گفت: اداره اطلاعات نظامی اطلاعات کاملی از تحرکات تروریست‌های داعش در همه مناطق عملیاتی از جمله کوه‌های حمرین و مکحول در اختیار دارد. اداره اطلاعات نظامی توانست یگان‌های هوایی و زمینی را با اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد حمایت و پشتیبانی کند. به نیرو‌های ائتلاف بین المللی نیز اطلاعات نظامی موردنیاز ارائه می‌شود. با این اطلاعات اهداف مهم داعش هدف قرار گرفت. همچنین لشکر مهمات و یگان اطلاعاتی نیرو‌های مبارزه با تروریسم نقش مهمی در اجرای عملیات بی سابقه ایفا کردند. این در حالی است که این مناطق از نظر جغرافیایی ناهموار است، اما ما توانستیم شمار زیادی از فرماندهان ترورریست‌ها را به هلاکت برسانیم.

فرماندهان عملیات نظامی در استان‌های دیاله و صلاح الدین تاکید دارند که تاکنون ده‌ها تروریست مخفی شده در غار‌ها و دره‌های حمرین و مکحول را به هلاکت رسانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار