معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ظرفیت‌های استان، ازصندوق ذخیره فرهنگیان خواست متناسب با ظرفیت‌های موجود در سطح استان سرمایه گذاری کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نظام مرادی صبح امروز در نشست مشترک معاونین پشتیبانی و مسئولین تعاون شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که با حضور معاون توسعه منابع و امور فرهنگیان شرکت فرایند نوین وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، یکی از خواسته‌های استان را سرمایه گذاری صندوق در کردستان اعلام کرد.

وی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تشریح شاخص‌های عملکردی، خدمات و دستاورد‌های ۴۰ ساله آموزش و پرورش کردستان پرداخت و با بیان اینکه در سال ۵۷ تنها ۳۰ درصد از جمعیت استان با سواد بودند، گفت:: علی رغم مسائل و مشکلات و با تلاش مجموعه دست اندرکار، هم اکنون نرخ با سوادی جمعیت شش سال به بالای استان به بیش از ۸۲ درصد رسیده است.

مرادی فاصله با سوادی استان کردستان با کشور را در سال ۵۷ به میزان ۲۲.۵ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه هم اکنون این فاصله به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت:: در سال ۵۷ میزان با سوادی زنان استان تنها ۱۴.۹ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به ۷۲.۵۶ افزایش پیدا کرده است.

مرادی توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی را یکی دیگر از دستاورد‌های ۴۰ ساله بر شمرد و با بیان اینکه امروز هیچ روستایی در استان بدون معلم نیست و حتی مدرسه و روستای با یک دانش آموز نیز تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفته است، گفت:: در زمینه انسداد مبادی ورودی بی سوادی، پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی، توسعه نیروی انسانی، حوزه‌های پرورشی، تربیت بدنی و ورزش، پشتیبانی و سایر حوزه خدمات خوبی ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات استان در پیگیری برنامه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، استقرار نمایندگی صندوق ذخیره و راه اندازی کارگروه صندوق در استان به منظور اجرایی کردن برنامه‌های ابلاغی اعلام کرد وگفت: در این نشست‌ها در خصوص نگهداشت و تداوم عضویت افراد بعد از بازنشستگی، افزایش سرمایه و افزایش سهم الشرکه تا پنج درصد و جذب افراد جدید اقدامات لازم انجام شده است.

مرادی هم چنین از فعالیت کمیته صندوق ذخیره فرهنگیان، متناظر کارگروه استانی در سطح شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و گفت:: در راستای پاسخ گویی به سئوالات اعضای صندوق و هم چنین تشریح برنامه‌ها، نماینده صندوق و اعضای کارگروه در جلسات توجیهی شرکت و اقدام به تشریح برنامه‌ها نموده اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح حدود انتظارات و مطالبات استان از صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و خواستار شفاف سازی فعالیت‌های صندوق برای فرهنگیان، استفاده از ظرفیت کردستان و سرمایه گذاری صندوق در استان شد و گفت:: صندوق می‌تواند در خصوص اجرایی نمودن بند هـ تبصره ۹ قانون بودجه ظرفیت سنجی نموده و با توجه به مجوز استان در این خصوص سرمایه گذاری کند.

وی استفاده از مشوق‌های تشویقی برای نگهداشت اعضا و اعطای وام کم بهره به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را از دیگر خواسته‌های کارگروه استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری علمی و درست و شفاف سازی، اخیرا اقدامات خوبی در صندوق انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان در ادامه سخنان خود به اقدامات لازم در خصوص ستاد اسکان فرهنگیان برای پذیرش میهمان در نوروز ۹۸ پرداخت و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی، تمهید مقدمات و بکارگیری نیرو‌های انسانی توانمند و با سعه صدر، خواستار پیش بینی برنامه‌هایی به منظور آموزش عوامل اجرایی به خصوص سرایداران مدارس شد.

وی آماده سازی مراکز پذیرش و تمهید مقدمات اسکان، نظافت وسایل و امکانات، بستر سازی برای انجام اقدامات تبلیغی، نصب بنر و راهنمای میهمانان با همکاری شهرداری و مستند سازی کلیه فعالیت‌ها را از دیگر خواسته‌های استان عنوان کرد.

مرادی در بخش پایانی سخنان خود بر نظارت بر عملکرد صندوق‌های وام ضروری، شناسایی بیماران صعب العلاج، نظارت بر فعالیت مراکز رفاهی و عدم اخذ وجه به صورت نقد در این مراکز تاکید کرد وبا بیان اینکه بیمه درمانی به خصوص بیمه تکمیلی چتری برای روز‌های سخت است، خواستار اطلاع رسانی به فرهنگیان و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

انتهای پیام/م

آمادگی کردستان برای سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.