دبیر اجرایی جشنواره نگاه عاشورایی گفت: پنجمین جشنواره نگاه عاشورایی همزمان در ولادت امام حسین (ع) در مشهد برگزار می‌شود.

محمد مهدی سرگلزهی دبیر اجرایی جشنواره نگاه عاشورایی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: از سال ٩٣ جشنواره ملی نگاه عاشورایی برگزار می‌شود که این جشنواره در دو دوره در حوزه عکس در درون دانشگاه برگزار شد و از دوره سوم ازمسابقه عکس عاشورایی تغییر نام داد و با عنوان سوگواره نگاه عاشورایی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ما بیشتر در فضای عاشورا درد و ظلم را می‌بینیم، اما حضرت زینب (س) نگاهشان به عاشورا به این شکل بود که ایشان بعد از وقایع عاشورا اعلام کردند که چیزی جز زیبایی ندیدند، امروز این نگاه مقفول مانده است و ما در این جشنواره این زیبایی را نشان میدهیم.

دبیر اجرایی جشنواره نگاه عاشورایی در رابطه با بخش‌های مختلف جشنواره گفت: سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشتیم و در این دوره فقط محدود به بخش عکس نکردیم و حوزه معماری و نقاشی را هم اضافه کردیم.

سرگلزهی افزود: با نگاه عاشورایی که مردم داشتند انقلاب اسلامی ایران پیروزی شد و امروز هم ما نیاز داریم که این نگاه را در جامعه ترویج و احیا کنیم، رهبری در حوزه اقتصاد دستوراتی را می‌دهد ما از دریچه هنر به دنبال این هستیم که نگاه رهبری را در جامعه رواج دهیم.

وی تصریح کرد: فراخوان ارسال آثار این جشنواره از ١٥بهمن ماه آغاز شده است و تا ١٥اسفندماه ادامه دارد و نمایشگاه آثار از ١٧فرودین ماه ٩٨ شروع و اختتامیه جشنواره در ولادت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ا. آ
 

رواج نگاه رهبری از دریچه هنر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار