مشاجره دیپلماتیک میان فرانسه و ایتالیا پس از آن تشدید شد که دولت فرانسه تصمیم گرفت سفیر خود در رُم را فرابخواند.

مقام فرانسوی: لیاقت اتحادیه اروپا بیشتر از لودگی‌های مقامات ایتالیا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ریشار فران» رئیس مجمع ملی فرانسه روز یکشنبه در گفتگو با نشریه فرانسوی ژورنال دو دیمانش ضمن انتقاد از رفتار و گفتار اخیر برخی مسئولان دولت ایتالیا تاکید کرد لیاقت اتحادیه اروپا بیشتر از "لودگی‌های" مقامات ایتالیا است.

مشاجره دیپلماتیک میان فرانسه و ایتالیا پنجشنبه گذشته پس از آن تشدید شد که دولت فرانسه تصمیم گرفت سفیر خود در رُم را فرابخواند.

فرانسه اتهامات تکراری، حملات بی‌اساس، حرف‌های توهین‌آمیز و دخالت‌های بیجای دو نائب رئیس شورای وزیران ایتالیا (لوئیجی دی مایو، رئیس حزب ضدسیستم جنبش پنج ستاره و متئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی اتحادیه) را به شدت محکوم می‌کند.

اقدام اخیر لوئیجی دی مایو که سه‌شنبه گذشته در فرانسه با نمایندگان جنبش اعتراضی ضدسرمایه‌داری فرانسه دیدار کرد و مقامات پاریس آن را اقدامی تحریک‌آمیز دانستند، تنش‌ها میان دو کشور را افزایش داد. جنبش ضداستعماری از سه ماه پیش فرانسه را با یک بحران اجتماعی و سیاسی بی‌سابقه مواجه کرده است.

ریشار فران در گفتگو با نشریه ژورنال دو دیمانش در پاسخ به اینکه آیا در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا برخی "مسخره بازی‌ها" برای دولت فرانسه نگران‌کننده نیست، تاکید کرد:" مسلما این جنبش شکل گرفته است. اما مرتفع کردن چالش‌هایی که اروپا در حال حاضر با آن‌ها روبه‌رو است، مستلزم برخوردی بهتر از مسخره بازی‌های دولت ایتالیا است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار