رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت:با همکاری بنیاد علوی کار توزیع سبد غذایی ویژه مادران باردار در شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است.

توزیع بیش از ۲۰۰۰ سبد غذایی ویژه مادران باردار در تربت جامبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد رحیمیان رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت:با توجه به اطلاعاتی که از همکاران شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌ها‌ی بهداشت کسب می‌شود و با هماهنگی با دهیاران روستا‌ها، کار شناسایی ماداران باردار واجد شرایط جهت توزیع سبد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت‌های انتخاب مادران باردار را وضعیت اقتصادی نامناسب، BMI پایین، وزن گیری نامناسب در دوران بارداری، کم خونی، دوقلویی زایی و ... بوده است وطرح توزیع سبد‌های غذایی با همکاری بنیاد علوی از سال ۱۳۸۸ در شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد با توزیع ۱۵۰ سبد آغاز شده است که در حال حاضر با پیشنهاد دانشکده علوم پزشکی تربت جام که مورد موافقت بنیاد قرار گرفت تا ۵۰۰ بسته غذایی در هر مرحله افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: مادران باردار در صورت داشتن شرایط بعد از سن بیست هفتگی بارداری معرفی و سه دوره در زمان بارداری و تا شش ماه بعد از زایمان سبد دریافت می‌کنند.

رحیمیان افزود: از ابتدای سال جاری ۴ مرحله سبدغذایی توزیع شده است که تا پایان سال حداقل یک نوبت دیگر نیز توزیع خواهد شد.

انتهای پیام//س.ج
 

توزیع ۲۰۰۰ سبد غذایی ویژه مادران باردار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.