فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی یک گفتگوی سه روزه در پیونگ یانگ برای آماده سازی مقدمات ­دومین نشست سران دو کشور آمریکا و کره شمالی در ماه جاری میلادی برگزار کرد.

هیچ نشانی از پیشرفت در گفتگو‌های پیش از دیدار سران آمریکا و کره شمالی موجود نیستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گزارش داد استفان بیگون، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی یک گفتگوی سه روزه در پیونگ یانگ برای آماده سازی مقدمات ­دومین نشست سران دو کشور آمریکا و کره شمالی در ماه جاری میلادی برگزار کرد.

اما وزارت خارجه آمریکا هیچ حرفی دال بر پیشرفت در این گفتگو‌ها عنوان نکرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بیگون و همتای وی، کیم هایوک چول توافق کردند بار دیگر پیش از این نشست که به گفته دولت آمریکا در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام برگزار خواهد شد با هم دیدار کنند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد بیگون و کیم هایوک چول در گفتگو‌های خود که از چهارشنبه تا جمعه طول کشید درباره پیشبرد تعهدات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر سر عاری سازی کامل هسته ای، تحول در روابط کره شمالی و جمهوری دمکراتیک خلق کره و ایجاد صلح دائمی در شبه جزیره کره صحبت کردند.

اما این بیانیه هیچ اشاره‌ای به هیچ گونه پیشرفت در این گفتگو‌ها نکرد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق بر سر زمان و مکان دیدار دوم خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داده و اعلام کرد این دیدار در پایان فوریه و در پایتخت ویتنام برگزار می‌شود.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت: «نمایندگان من به‌تازگی و بعد از یک نشست سازنده، کره شمالی را ترک کردند. درباره زمان و مکان دیدار دوم با کیم جونگ اون توافق شد.»

وی با اعلام اینکه دومین دیدارش با رهبر کره شمالی در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه (۸ و ۹ اسفند) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد، افزود: «نمایندگان من همین حالا کره شمالی را پس از یک دیدار سازنده و توافق درباره زمان و تاریخ دومین نشست سران با کیم جونگ اون ترک کردند. این دیدار در هانوی ویتنام و در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه برگزار خواهد شد. منتظر دیدار با کیم جونگ اون و پیشبرد آرمان صلح هستم.!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار