وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به برگزاری دومین نشست سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ اعلام کرد این دیدار در آسیا صورت خواهد گرفت.

پمپئو: مکان دومین نشست سران کره‌شمالی و آمریکا در آسیا خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به ارائه توضیحاتی درباره دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پرداخت.

او گفت: سران کره شمالی موافقت کردند که دومین نشست بین دو مقام در پایان ماه فوریه برگزار شود.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به مکان برگزاری این نشست گفت: این دیدار در آسیا خواهد بود.

پیشتر، برخی منابع خبری از برگزاری دیدار دوم کیم و ترامپ در ویتنام خبر دادند. این در حالی است که مقامات ویتنامی ضمن اشاره به اینکه از عهده برگزاری چنین اجلاسی بر می‌آیند، اعلام کردند تاکنون هیچ یک از طرفین در مورد زمان یا محل برگزاری این نشست اطلاعی نداده است.

کشور‌های سنگاپور –محلی که نخستین نشست ترامپ و کیم جونگ اون در ماه ژوئن ۲۰۱۸ برگزار شد— و تایلند از دیگر گزینه‌هایی هستند که پیشنهاد میزبانی دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی را داده اند.

سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن پس از کش و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار دیدار و گفتگو کردند. دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیش‌تر دولت آمریکا اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار