لوی خطیب وزیر برق و انرژی عراق و هیات همراه از آزمایشگاه مرجع سنجش کیفیت و مراحل تست کنتور‌های هوشمند ایرانی و ... بازدید کردند.

بازدید وزیر برق عراق از مرکز توسعه فناوری توربین‌های بادی و گازی وزارت نیروبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، لوی خطیب وزیر برق و انرژی عراق و هیات همراه از آزمایشگاه مرجع سنجش کیفیت و مراحل تست کنتور‌های هوشمند ایرانی، آزمایشگاه مرجع رله و حفاظت، آزمایشگاه فشار قوی مبتنی بر تجهیزات آزمایشی ساخت جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران و مرکز شیمی و مواد بازدید کردند. در این بازدید، آخرین دستاورد‌های تکنولوژیکی و امکانات آزمایشی این مراکز توسط متخصصان ایرانی تشریح شد.

همچنین بازدید از مرکز توسعه فناوری توربین‌های بادی و تشریح مراحل طراحی و ساخت توربین بادی ملی دو مگاواتی با ۱۸۵ هزار نفر ساعت کار مهندسی به عنوان گامی ارزشمند در توسعه فناوری بومی کشور از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


بیشتر بخوانید: بازسازی نیروگاه های برق عراق با توان نیروهای ایرانی 


در ادامه این بازدید، برنامه‌های حاصل از تحقیقات و پژوهش برای تامین برق پیک ۹۸ در قالب طرح‌های ارتقای توربین‌های گازی v۹۴.۲ و GE.F۹ برای افزایش حداقل ۲۰۰ مگاوات ظرفیت تا پیک ۹۸ و پیش بینی ۱۰۰۰ مگاوات افزایش توان این نوع واحد‌ها طی یک دوره ۵ ساله تشریح شد.

بر پایه این گزارش، در این پروژه ۴۵۰ مگاوات افزایش توان برای ۵۰ واحد V۹۴.۲ و افزایش ظرفیت این واحد‌ها به ۴ هزار میلیون کیلووات ساعت در سال و همچنین افزایش ۶۰۰ مگاوات ظرفیت برای ۳۴ واحد توربین GE.F۹ و افزایش ظرفیت به میزان ۵۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

تامین برق پیک ۹۸ در قالب طرح‌های ارتقای توربین‌های گازی v۹۴.۲ و GE.F۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار