رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست تا مراقب کپی شدن کارت‌های اعتباری خود توسط کلاهبرداران باشند تا حسابشان خالی نشود.  

حساب 35 نفر از کرمانشاهیان خالی شد /مالباختگان به پلیس اگاهی مراجعه کنندسرهنگ علی کریمی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  درباره موضوع اسکمینگ و کپی شدن کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران، اظهار داشت: اخیرا افراد کلاهبردار در قالب فروشندگان دوره گرد به صورت حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی همشهریان می‌کنند.
 
وی ادامه داد: اخیراد ۳۵ نفر به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرده اند که مبالغی از حساب بانکی آن‌ها توسط افراد ناشناس کسر شده که البته اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمان اغاز شده است.
 
سرهنگ کریمی ادامه داد: کلاهبرداران با ترفند‌هایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس به بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشیدند.
 
رییس پلیس فتا بیان کرد: افراد کلاهبردار سپس با دریافت رمز کارت خریدار، کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی می‌کنند و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می‌کنند.
 
وی همچنین با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان و در اختیار قرار دادن رمز کارت‌های اعتباری، افزود: بهتر است شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، خود اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه‌های کارت خوان کنند.
 
سرهنگ کریمی در پایان گفت: مالباختگانی که حساب بانکی آن‌ها خالی و یا کسر شده می‌توانند روز یکشنبه (۲۱ بهمن) به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.  

انتهای  پیام/ز

کلاهبرداران در قالب فروشندگان دوره گرد حساب های مشتریان خالی کردند 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.