رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی شخصی که به دلیل حسادت و به قصد انتقام‌جویی اقدام به ساخت یک صفحه اینستاگرامی غیراخلاقی به نام همکارش کرده بود، خبر داد. 

ساخت پیج غیراخلاقی در فضای مجازی به نام همکاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سرهنگ ‌علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: اخیرا یک شهروند کرمانشاهی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که شخصی ناشناس با نام و عکس وی صفحه اینستاگرامی ایجاد و در صفحه مذکور اقدام به درج تصاویر مستهجن کرده است که این کار باعث هتک‌حیثیت وی در بین همکاران و آشنایانش شده است.


وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم که همکار شاکی بود، شناسایی و با اخذ دستور قضائی دستگیر شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه دهد و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند ولی در مواجهه با مستندات و مدارک نهایتا به بزه ارتکابی معترف و دلیل این کار را تخریب چهره همکارش در محل کار به خاطر حسادت و انتقام گیری عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: برابر ماده 745 قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، صوت، فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را منتشر کند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: عدم انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی فقط مختص به زنان و دختران نیست، آقایان نیز باید در خصوص انتشار تصاویر خصوصی در این فضا با احتیاط رفتار کرده و تصویری که انتشار می‌تواند باعث شرمساری شود خودداری کنند.

انتهای  پیام/ز

عدم انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.