بازرس ویژه سازمان ملل در پرونده ترور جمال خاشقجی، در بیانیه‌ای اعلام کرد این قتل توسط مقامات حکومت سعودی برنامه‌ریزی شده است.

سازمان ملل: خاشقجی قربانی قتل برنامه‌ریزی‌شده مقامات سعودی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، اگنس کالامارد، بازرس ویژه سازمان ملل در پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد مقامات حکومت عربستان این قتل را طرح‌ریزی کرده‌اند.

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه،  برای بررسی پرونده ترور جمال خاشقجی به همراه یک تیم قضایی و جنایی از هفته پیش در ترکیه حضور دارد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس واشنگتن پست، دوم ماه اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. مقامات سعودی دو هفته پس از ناپدید شدن خاشقجی، اذعان کردند که او در این کنسولگری به قتل رسیده و جسدش همانجا مثله شده است. ریاض اصرار دارد این قتل وحشیانه با خانواده سلطنتی سعودی به ویژه محمد بن سلمان ارتباطی ندارد، اما دولت ترکیه تأیید کرده که این جنایت با دستور بالاترین مقام حکومت عربستان صورت گرفته است، اما آن شخص پادشاه این کشور نیست.

در بیانیه اگنس کالامارد همچنین از اقدامات عربستان در تضعیف تلاشهای ترکیه برای روشن‌شدن ابعاد این جنایت انتقاد شده است. به گفته کالامارد، تیم تحقیقاتی او «نوارهای صوتی وحشتناک و آزاردهنده» مربوط به لحظات قتل خاشقجی را بررسی کرده‌اند. این نوارهای صوتی را نیروهای امنیتی ترکیه در اختیار تیم تحقیقاتی سازمان ملل قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا کنه که عدالت رو اجرا کنند ،جنایت به این واضحی با سند ومدرک معتبر که حالا توسط معتبرترین مرجع بین المللی تایید شده،ولی بازم احتمالش خیلی اندکه امریکا بزاره حکمش اجرا بشه ،این قبیله وهابی حاکم بر عربستان که تو سط انگل استان روی کار امده ،از خونخوار ترین ووحشی ترین حاکمان منطقه هستند که امریکای مدعی دمکراسی با حمایت از انها دستشان را باز گذاشته تا هر جنایتی بکنند،مرگ بر امریکا ونوکر جنایتکارش ال سعود ،
آخرین اخبار