آیین عملیات آغاز به ساخت و بهره برداری از چهار طرح عمرانی خدماتی شهرداری کاشان با حضور مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور برگزار شد.

سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان ، در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از پارک شهید ابراهیم‌زاده ، افتتاح ساختمان جدید ایستگاه شماره یک آتش نشانی(شهدای دفاع مقدس) و بهره‌برداری‌ از‌ خودرو اطفاء‌ حریق‌، کلنگ زنی‌ ایستگاه‌ شماره‌ 6 آتش‌نشانی‌ بلوار بوستان و بهره‌برداری از سالن اجتماعات فرهنگسرای علامه فیض کاشانی است.

وی ، با اشاره به اینکه پارک شهید ابراهیم‌زاده واقع در بلوار ملاصدرا کاشان به عنوان پارک حاشیه‌ای پس از عملیات گسترده بهسازی، زیباسازی و تکمیل فضای سبز به بهره‌برداری رسید افزود: فرآیند بهسازی و تکمیل این پارک با بیش از 1080 متر مربع نقاشی دیواری، تجهیزات کامل بدنه‌سازی، مبلمان شهری اعم از نیمکت، آلاچیق،آبنما وباربیکیو و همچنین 350 مترمربع زمین بازی کودکان با اعتباری بر 13 میلیارد ریال انجام شده است.

شهردار کاشان تصریح کرد: شهرداری کاشان در راستای جبران کمبود فضای سبز در منطقه یک، تصمیم به تبدیل مسیر مورد نظر در بلوار ملاصدرا به یک فضای سبز کارآمد گرفته است.

 

خرید خودروی مجهز اطفائیه 18 تنی با مشارکت یک خیر

به گفته ابریشمی‌راد ، ساختمان جدید ایستگاه شماره یک آتش نشانی با عنوان «شهدای دفاع مقدس» کاشان نیز همراه با رونمایی از خودروی مجهز اطفائیه 18 تنی که هزینه آن با مشارکت مالی خیر نیکوکارمرحوم حاج حسین خیرخواه فینی تامین بهره‌برداری شد.
وی ، با اشاره به اینکه این ایستگاه دومنظوره اطفائیه و امداد نجات در جهت انتقال ایستگاه قدیمی و فرسوده موجود در خیابان امام خمینی(ره) در عرصه‌ای به مساحت یک‌هزار متر مربع و زیربنای 250 متر مربع با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در محل جدید آن احداث شده است.

شهردار کاشان ، تأکید الزام‌آور مدیریت بحران شهرستان برای مقاوم‌سازی ایستگاه‌های آتش‎نشانی را یادآور شد و افزود: مساحت ساختمان جدید واقع در بلوار سردار شهید علی تبار را 800 متر مربع  است و برای تملک ساختمان ایستگاه مبلغ شش میلیارد ریال و برای تکمیل ساختمان حدود دو میلیارد ریال هزینه شده است.
ابریشمی راد تصریح کرد: ایستگاه شماره یک قسمت وسیعی از محدوده شمال کاشان را درصورت بروز حوادث تحت پوشش قرار داده و خدمات ارائه می‌دهد.

ساخت ششمین ایستگاه آتش‌نشانی کاشان از طرح‌های خیرساز شهری

 

به گفته وی، آیین کلنگ‌زنی ششمین ایستگاه آتش‌نشانی در کاشان نیز که هزینه یک میلیارد تومانی ساخت آن را خیر ارجمند حاج حسین ناصری طاهری تقبل کرده است در بلوار بوستان در عرصه‌ای به مساحت و زیربنای 500 متر مربع در یک طبقه جانمایی شده است.

شهردار کاشان، این ایستگاه را از جمله طرح‌های خیرساز شهری نام برد و تصریح کرد: برای این ایستگاه یک سازه بتنی شامل بخش‌های عملیاتی، واحد آموزش، سوئیت پذیرایی و غیره در نظر گرفته شده است.

ابریشمی راد، افزایش تعداد ایستگاه‎ها در کنار رویکرد خداحافظی با ایستگاه‌های فرسوده را در راستای ارتقای ایمنی و کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان تاکید کرد و گفت: تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به امکانات مدرن و استاندارد در زمان بروز حوادث نقش موثری در زمینه مقابله با بحران‌ها و خطرات احتمالی دارد.

بهره‌برداری از تالارملاصدرا در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی

وی ، بهره‌برداری از تالار اجتماعات ملاصدرا در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی و محوطه این فرهنگسرا را یادآورشد و گفت: درچند سال اخیر یکی از مشکلات این فرهنگسرا فقدان وجود یک تالار مناسب و چندمنظوره برای برگزاری برنامه های فرهنگی هنری و اجتماعی بود که در این راستا شهرداری منطقه ۳ وارد عمل شد ودرزمینی به مساحت ۱۶۰ متر مربع اقدام به ساخت و تجهیز تالار با گنجایش یکصد نفرطبق استانداردهای روزکرد.
به گفته شهردارکاشان ، ساخت تالار آمفی تئاترملاصدرا درفرهنگسرای علامه فیض کاشانی به عنوان طرح فاخرفرهنگی در سطح شهر است.
ابریشمی راد ، افزود: محوطه سازی این مجموعه فرهنگی اجتماعی نیز با ۱۷۰ متر دیوارکشی، ساخت ۲۵ غرفه واحداث ۴ چشمه سرویس بهداشتی انجام شد.

وی ، اجرای کف فرش ختایی، رنگ آمیزی جداول، تعبیه مبلمان و گلکاری را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور ایجاد زیبایی بصری مرتبط با فضا دراین فرهنگسرا برشمرد و گفت : کل اعتبارصرف شده برای ساخت تالار اجتماعات و محوطه سازی در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

شهردارکاشان با اشاره به اهمیت اثربخشی فعالیتهای حوزه فرهنگی اجتماعی فرهنگسراها درشهرگفت : باتوجه به اینکه توزیع عادلانه امکانات درسطح شهریکی از  رویکردهای جدید مدیریت شهری است، به همین دلیل احداث تالار و بهسازی فرهنگسرای علامه فیض کاشانی دردستورکارمنطقه ۳ شهرداری قرارگرفت.

شایان ذکر است مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري‌هاي كشور برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح شهری به کاشان سفر کرده است. 

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.