مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی و سرد وارد استان اردبیل و تا روز سه‌شنبه هفته آینده تداوم می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای آینده سامانه سرد و بارشی وارد منطقه شده و تا اواسط هفته آینده سبب ناپایداری در سطح استان اردبیل خواهد شد.

وی ورود سامانه را از بعد از ظهر و عصر روز جمعه دانست و تصریح کرد: تمامی مناطق استان تحت تاثیر این پدیده بوده و آسمان استان از عصر جمعه به تدریج ابری شده و شروع بارش از بامداد روز شنبه در مناطقی از استان و گسترش آن به طور متناوب با شدت و ضعف تا روز دوشنبه تمامی مناطق استان انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اوج بارش را مربوط به ساعاتی از روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده دانست و گفت: بارش برف از یکشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه در مناطق کوهستانــی شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر، نمین، نیر و سرعین آغاز می‌شود.

دولتی‌مهر از کاهش دمای هوا از عصر شنبه و تداوم هوای سرد تا روز سه‌شنبه خبر داد و افزود: این سامانه براساس نقشه‌های هواشناسی از قبل از ظهر روز سه‌شنبه هفته آینده از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: به سبب کاهش دید بر اثر بارش و مه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان به ویژه گردنه الماس، صایین، حیران، لنگان و بودالالو، اختلال در تردد وسائل نقلیه در این ایام دور از انتظار نیست. 

انتهای پیام/ع

ورود سامانه سرد و بارشی به استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.