رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه مشهد بر عهده این دانشگاه نیست.

قبل از انقلاب تنها ۳ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد داشتیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظهر پنجشنبه در دیدار با خبرنگاران کاروان رسانه‌ای انقلاب که به همت بسیج رسانه خراسان رضوی در فرمانداری مشهد برگزار شد گفت: لزوم ایجاد بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در حاشیه مشهد کاملا واضح است، اما متاسفانه از دو سال پیش این پروژه کاملا رها شده و در حال حاضر از ما خواسته می‌شود که با بودجه خودمان ۲۵ درصد از این بیمارستان را بسازیم.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی در تامین بودجه فعالیت‌های خود نیز دچار مشکل است و از طرفی صرفا تجهیز این بیمارستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدون شک توجه به حوزه سلامت یکی از پرکارترین و مهم‌ترین حوزه‌ها در ۴۰ سال اخیر بوده است و در تمامی زمینه‌ها از جمله بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رشد چشمگیری داشته ایم.

دارابی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی برای آموزش رشته‌های پزشکی تنها چهار دانشکده وجود داشت، اما امروز در ۱۵۹ رشته تحصیلی بیش از ۹ هزار ۵۲۱ دانشجو در حال تحصیل هستند و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در علوم پزشکی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد ۷۷۳ خانه بهداشت، تمامی روستا‌ها را از یک پرستار، ماما و بهیار بهره‌مند کرده است. قبل از انقلاب تنها ۳ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد داشتیم، اما امروز ۱۰ هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی داریم که البته هنوز کمبود ۲۵۰۰ تایی تخت‌های بیمارستانی ملموس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر بیمارستان هزار تخت خوابی جنوب مشهد، بیمارستان بردسکن، بیمارستان لقمان حکیم و چند بیمارستان دیگر ایجاد شوند، خراسان تا ۲۰ سال آینده کمبود بیمارستان نخواهد داشت.

دارابی افزود: ایجاد مراکز جامع سلامت، غربال گری سرطان پستان، دستگاه گوارش و پوست در خراسان رضوی از جمله این اقدامات هستند که در سال‌های گذشته به انجام رسیده است. همچنین با وجود اینکه ۹۰ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند، اما ۱۰ درصد باقی مانده برای ما مشکل آفرین است و هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت می‌شود که اگر تحریم‌ها نبودند قطعا می‌توانستیم در تولید دارو‌ها پیشرو باشیم.

وی تصریح کرد: ۳۲۰ هزار متر مربع نوسازی، ۳۲۰ هزار متر مربع بازسازی فضا‌های درمانی، انجام ۹۹.۹ درصدی زایمان‌ها در فضای بیمارستان نسبت به ۴۴.۴ درصدی که قبل از انقلاب وجود داشت، عدم نیاز جامعه سلامت به نیرو‌های خارجی، درمان همه بیماران داخل کشور، توسعه فضا‌های فیزیکی حوزه درمان و جذب ۲۷۰ نفر دانشجو خارجی از جمله دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

به برکت انقلاب ۱۰ هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد داریم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.