دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیروت با استناد به آمارهای بین‌المللی به بیان دستاوردهای انقلاب پرداخت.

دستاوردهای چهل ساله انقلاب از زبان سیدحسن نصراللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایران اسلامی علی‌رغم خواست و تلاش دشمنان اکنون در چهلمین بهار خود قرار گرفته و تا چند روز دیگر، انقلاب اسلامی مردم ایران چهلمین تولد خود را جشن می‌گیرد.

به همین مناسبت، سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شب گذشته (اینجا) در مراسمی در بیروت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت زنده به ایراد سخنرانی پرداخت و در بخشی از این سخنرانی، دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران را برای مردم منطقه و جهان برشمرد.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی، ایرانی، ملی، ارزشی، مردمی و اعتقادی بود به مشکلاتی که محمدرضاشاه به نام مدرنیته برای مردم ایران ایجاد کرده بود پرداخت و گفت مردم جنوب تهران به خوبی به یاد دارند که در زمان شاه برای نوشیدن آب آشامیدنی در صف می‌ایستادند.

وی پس از مرور کوتاه تاریخچه انقلاب اسلامی ایران و مبارزات تاریخی مردم با رژیم شاهنشاهی، در بخش دوم سخنرانی خود به بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب پرداخت. سیدحسن نصرالله در ابتدای این بخش با بیان اینکه "محمدرضا شاه اگر نگوییم بدترین دیکتاتور جهان، اما بدترین و فاسدترین دیکتاتور خاورمیانه بود"، با استناد به آمارهای بین‌المللی به دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف در دوران پس از انقلاب اشاره کرد.

استقلال در تصمیم‌گیری مهمترین دستاورد انقلاب است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به دست آوردن استقلال واقعی را مهمترین دستاورد انقلاب برای مردم ایران برشمرد. به گفته وی، ایران اسلامی چهل سال است که در حاکمیت و تصمیمات راهبردی خود استقلال دارد و دلیل اصلی دشمنی آمریکا با آن نیز همین است. سیدحسن نصرالله اضافه کرد: در دنیا کشوری که به معنای واقعی کلمه مثل ایران مستقل باشد و کسی چیزی به آن دیکته نکند، وجود ندارد و این یک دستاورد بزرگ است.

وی ایجاد یک نظام مبتنی بر مردم‌سالاری و برگزاری انتخابات در ایران را نیز یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت با وجود آنکه مردم ایران شعار جمهوری اسلامی سر می‌دادند، امام خمینی (ره) این را نپذیرفت و دستور برگزاری رفراندوم را صادر کرد و انتخاب نظام جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشت.

ایران حتی در زیر موشک‌های صدام هم انتخابات برگزار کرد
سیدحسن نصرالله در ادامه با کنایه به کشورهای منطقه اضافه کرد: ایران از اول انقلاب تاکنون ده‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس، خبرگان، قانون اساسی و ... برگزار کرده و حتی زمانیکه صدام شهرهای ایران را با بمب‌ها و موشک‌های غربی خودش هدف قرار می‌داد که این بمب‌ها به تهران هم می‌رسید، این کشور هرگز برگزاری انتخابات را متوقف نکرد و حتی آن را به تعویق نینداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس با اشاره به حمایت‌های عظیم بین‌المللی از جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران و پایداری مردم کشورمان در طول این جنگ، گفت تمام کشورهای عرب نامرد خلیج فارس و سایر کشورهای عربی غیر از سوریه در این جنگ به دشمنِ ایران کمک کردند اما ایران پس از این جنگ، بازسازی را شروع کرد و به پیشرفتهایی که امروز شاهد آن هستیم نائل شد.

ایران در زمان شاه هیچ جایگاهی در علم نداشت
سیدحسن نصرالله در ادامه با تاکید بر اینکه آمارهایی که می‌گوید هیچ ربطی به ایران ندارد و تمامی آنها از منابع بین‌المللی قابل استخراج هستند" تصریح کرد ایران در زمان شاه هیچ رتبه علمی نداشت، صفر بود، اما اکنون از نظر تولید علم در جایگاه اول منطقه و شانزدهم جهان ایستاده است و در کشف و اختراعات هم در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز فاصله علمی ایران با همسایگانش به اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد، ادامه داد: «در زمان شاه تنها ۶ درصد دانشگاهیان را بانوان تشکیل می‌دادند اما این آمار اکنون بیش از ۵۰ درصد است. همچنین در زمان شاه، ۷۰ درصد جمعیت ایران بی‌سواد بودند اما اکنون بی‌سوادی در ایران به کلی ریشه‌کن شده است.»

کمترین زمان انتظار برای پیوند کلیه در ایران است
دبیرکل حزب‌الله در ادامه به بیان برخی از دستاوردهای علمی و صنعتی ایران در دوران پس از انقلاب پرداخت و تاکید کرد: «ایران امروز در علم ژنتیک و سلولهای بنیادین پس از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دارد و از هر نظر که نگاه کنید -چه علمی، چه اقتصادی و چه تکنولوژیک- با زمان شاه قابل مقایسه نیست.»

سیدحسن نصرالله به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف دارویی، پزشکی و پیوند اعضای بدن نیز اشاره کرد و گفت امروز کمترین میزان انتظار برای پیوند کلیه در سطح جهان در ایران است. وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که آمارهای او ارتباطی با حکومت ایران ندارد و تمامی آنها را از نهادهای بین‌المللی وابسته به سازمان ملل به دست آورده است.

ایران در زمان شاه ۷۰ درصد نیاز دارویی خود را وارد می‌کرد
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه‌ی سخنرانی خود با استناد به آمارهای بین‌المللی اضافه کرد: ایران که زمانی ۷۰ درصد نیاز دارویی خود را وارد می‌کرد امروز ۹۷ درصد داروهای موردنیاز خود را در داخل تولید می‌کند و در داروسازی در جایگاه یازدهم و در علم نانو در جایگاه چهارم جهان قرار گرفته است. از نظر امید به زندگی و میانگین طول عمر نیز ایران امروز به گواه سازمان بهداشت جهانی یکی از بهترین کشورهای دنیاست.»

وی در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌های عربی و غربی می‌خواهند یک چهره سیاه از ایران نشان دهند و هیچ کاری به دیکتاتوری‌های منطقه و مشکلات آنها ندارند، در اظهاراتی کنایه‌آمیز خطاب به کشورهای منطقه گفت تمام این دستاوردها نه در یک حکومت پادشاهی یا دیکتاتوری بلکه در یک کشور اسلامیِ مبتنی بر مردمسالاری و تحت حاکمیت ولایت فقیه و آنهم با وجود تمام تحریم‌ها و توطئه‌ها و ترورها به دست آمده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جهانی
۰۹:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
ما همه مخلصتیم سید حسن .. درود بر مسلمانان واقعی
United States of America
امیر
۰۰:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
ما کلا اولیم
آخرین اخبار