سایت معتبر "اینساید دِ گیمز" در گزارشی به انتصاب هادی رضایی به عنوان سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پرداخت.

بازتاب انتصاب سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در سایت «اینساید د. گیمز»به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت "اینساید دِ گیمز" در گزارش خود نوشت، ایران، هادی رضایی دارنده سه طلای پارالمپیک را به عنوان سرپرست کاروان ورزشی خود برای رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزیده است.

رضایی همین نقش را سال گذشته در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا ایفا کرد، جایی که ایران در جدول مدال‌ها در جای سوم قرار گرفت.

رضایی ۵۸ ساله یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران و مربیان پارالمپیک ایران است.

او کاپیتان تیم والیبال نشسته کشور بود که مدال طلای پارالمپیک را در سال ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلونا و ۱۹۹۶ آتلانتا به دست آورد.

رضایی همچنین مربی تیمی بود که مدال طلای والیبال نشسته را در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو و نقره ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد.

محمود خسروی وفا، رئیس کمیته پارالمپیک ملی ایران (NPC)، قرار گرفتن کاروان پارالمپیک ایران در میان ۱۰ کشور برتر جهان در المپیک توکیو ۲۰۲۰ را هدف گذاری کرده است.

بهترین عملکرد ایران در بازی‌های پارالمپیک پس از اولین حضور در سال ۱۹۸۸ سئول، در المپیک ۲۰۱۲ لندن به وقوع پیوست، که با مجموع ۲۴ مدال از جمله ۱۰ طلا، در جایگاه یازدهم ایستاد.

در المپیک ریو ۲۰۱۶ آن‌ها همان تعداد مدال را به دست آوردند، اما تنها هشت مدال آن‌ها طلا بود، به این معنی که آن‌ها به رتبه ۱۵ تنزل پیدا کردند.

ایران در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در مجموع ۱۳۶ مدال به دست آورد، از جمله ۵۱ طلا که بعد ازچین و کره جنوبی سوم شدند.

آن‌ها جلوتر از ژاپن میزبان، المپیک توکیو ۲۰۲۰ قرار گرفتند، ژاپنی‌ها در مجموع مدال‌های بیشتری از ایران دریافت کردند - ۱۹۸ -، اما تعداد مدال‌های طلای آن‌ها کمتر از ایران بود. (۴۵ طلا)

ایران در رقابت‌های ریو ۲۰۱۶، با ۱۱۰ ورزشکار در ۱۲ رشته حضور داشت.


بیشتر بخوانید:

رضایی: موزه ورزش، قهرمانی ورزشکاران ما در جبهه جنگ و ورزش را نشان می‌دهد

رضایی: برای اجرایی شدن برنامه تیم ملی منتظر تایید کمیته ملی پارالمپیک هستیم

رضایی: تیم والیبال نشسته برزیل خواستار برگزاری دیدار تدارکاتی با ایران است


انتهای پیام/

اینساید دِ گیمز: دارنده سه مدال طلا ی پارالمپیک سرپرست کاروان ایران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار