محققان امنیتی مدعی هستند هکر‌هایی که برای سرویس اطلاعاتی چین کار می‌کنند به سیستم‌های یک شرکت نرم‌افزاری نروژی نفوذ کردند تا اطلاعات محرمانه مشتریان آن را به سرقت ببرند.

حمله سایبری چین به یک شرکت نرم‌افزاری اروپاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، محققان امنیت سایبری مدعی هستند هکر‌هایی از سوی سرویس اطلاعاتی چین به شبکه‌های شرکت نرم‌افزاری «ویسما» که متعلق به کشور نروژ است نفوذ کردند تا اطلاعات محرمانه مشتریان آن را به سرقت ببرند. مدیر اجرایی این شرکت این حمله سایبری را فاجعه‌آمیز توصیف کرد.

به گفته محققان امنیتی شرکت «ریکوردد فیوچر»، این حمله بخشی از آنچه که کشور‌های غربی در ماه دسامبر در مورد چین اعلام کرده بودند است.

وزارت امنیت ملی و وزارت خارجه چین تاکنون واکنشی در این خصوص نشان نداده‌اند؛ اما پکن مکررا هرگونه دخالت در جاسوسی فعال در اینترنت را رد کرده است.

شرکت نروژی ویسما ۱.۳ میلیارد دلار در سال گذشته درآمد داشته است و محصولات نرم افزاری تجاری را به بیش از ۹۰۰ هزار شرکت در سراسر اسکاندیناوی و بخش‌هایی از اروپا ارائه می‌دهد. «اسپن یوهانسن»، مدیر عملیات و امنیت  این شرکت گفت: حمله مذکور در مدت کوتاهی پس از اینکه هکر‌ها به سیستم ویسما دسترسی پیدا کردند شناسایی شد و مطمئنا هیچ شبکه‌ای از مشتری‌ها در دسترس آن‌ها قرار نگرفته است.

بنابر این گزارش، این شرکت تصمیم گرفت خبر مربوط به نفود هکر‌ها را اعلام عمومی کند تا آگاهی صنعت درباره کمپین هک را افزایش دهد. شرکت‌های امنیتی سایبری و دولت‌های غربی از سال ۲۰۱۷ تاکنون چند بار در این خصوص هشدار داده اند، اما هویت شرکت‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند را افشا نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمله سایبری ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار