گروهی از سناتور‌های آمریکایی در نامه‌ای به وزارت امنیت میهن این کشور اعلام کردند تعطیلی اخیر دولت باعث آسیب جدی امنیت سایبری این کشور شده است.

سناتور‌های آمریکا: تصمیم ترامپ برای تعطیلی دولت امنیت سایبری آمریکا را به خطر انداختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از سناتور‌های آمریکایی در نامه‌ای به وزارت امنیت میهن و آژانس امنیت ملی این کشور اعلام کردند تعطیلی اخیر دولت باعث آسیب امنیت سایبری شده و فرصتی را برای جنایتکاران برای انجام حملات علیه آمریکا فراهم کرده است.

در نامه سناتور‌های آمریکایی آمده است: گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه‌های امنیت سایبری دولت از جمله امنیت سایبری وزارت امنیت میهن و آژانس امنیت زیرساخت، در طول تعطیلی دولت با کمتر از نیمی از کارکنان خود مشغول بکار بودند. کارشناسان هشدار دادند ظرفیت کاهش یافته ما در خصوص امنیت سایبری در طول تعطیلی دولت، فرصتی را در اختیار دشمنان و مجرمان سایبری قرار می‌دهد.

در این نامه آمده است در طول تعطیلی دولت گواهی امنیت سایبری بسیاری از وبسایت‌های دولتی از جمله وبسایت‌های وزارت دادگستری و سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) منقضی شد. گواهی‌های امنیتی به منظور حفاظت از ارتباطات آنلاین در برابر دشمنان خارجی و مجرمان سایبری ضروری است. در این نامه، قانونگذاران آمریکایی یادآور شدند کارکنان دولتی که مسئول تمدید گواهی‌های منقضی شده بودند، به علت تعطیلی دولت قادر به انجام وظیفه خود نبودند.

در این نامه، قانونگذاران آمریکایی از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند تا هر گونه نقض امنیت سایبری در طول تعطیلی دولت را به تفصیل اعلام کند.

تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا سبب شد ۸۰۰ هزار کارمند فدرال مجبور به رفتن به مرخصی اجباری یا کار بدون دستمزد شوند. دونالد ترامپ روز جمعه گذشته، پس از ۳۵ روز تعطیلی، با بازگشایی موقت دولت تا ۱۵ فوریه موافقت کرد. قرار شد در این مدت، مذاکراتی به منظور دستیابی به توافق در خصوص تامین بودجه دیوار مرزی مکزیک، موضوع اصلی که باعث تعطیلی بیش از یک ماهه دولت شد، صورت گیرد.

دولت آمریکا در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۱۸ به دلیل اختلاف نظر بین رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره تعطیل شد. رئیس جمهور آمریکا بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران خواستار بود و دموکرات‌ها آن را کاملا رد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بعد از تمام شدن تعطیلی دولت فدرال طشت رسوائی قلدری ترامپ وقتی بر زمین بیفتد و صدا کند تازه قانونگذاران آمریکائی متوجه ضرر و زیان خواهند شد که شامل : کسری بودجه شدید رشد اقتصادی و..........خواهند شد البته این تاجر دزد با همدستانی که از انگلیس و فرانسه دارد شاید بتواند با دلارهای نفتی و طلاهای دزدیده شده از کیسه ونزوئلا تا حدودی جبران ضرر کند.......
آخرین اخبار