معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری واردات محصولات ۱۵ درصد کاهش‌یافته است، گفت: در این بازه زمانی شاهد ۳۲ میلیارد دلار واردات بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش جهادگران خودکفایی و تأمین مواد غذایی شاهرود گفت: با همت تولیدکنندگان داخلی، واردات کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری کاهش ۱۵ درصدی داشته که در همین بازه زمانی شاهد افزایش پنج‌درصدی صادرات نسبت به ۹ ماهه اول سال ۹۶ بوده‌ایم.

وی افزود: واردات کشور از ۳۸ میلیارد دلار در ۹ ماهه نخست سال۹۶ به ۳۲ میلیارد دلار در ۹ ماهه اول سال ۹۷ کاهش‌یافته است.

معاون وزیر صمت با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورها میزان مصرف آب در بخش کشاورزی حدود ۷۰ درصد است، تصریح کرد: این کشورها در بخش کشاورزی کمتر از ۱۵ درصد هدر رفت آب‌دارند، ولی در برخی از آمارهای ما این عدد خیلی بزرگ است.

زرندی ادامه داد: به دلیل مکانیزه نبودن و عقب بودن از رویکردهای جدید در این زمینه بسیار عقب مانده ایم لذا هم اکنون در دنیا در حوزههای کشاورزی از ابزارهای فناوری اطلاعات، سنسورهای هوشمند، ابزاری که به آی او تی معروف است و اینترنت اشیا استفاده می کنند که در میزان بهره برداری از محصولات و مصرف آب مفید بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط حوزه صنعت و کشاورزی تقویت شود، عنوان کرد: در سمنان و شاهرود خودرو سازی، قطعات خودرو، ابزارهای حوزه خودرو که جزو اولویت‌های ما در این استان است، معادن گچ و اکتشافات را داریم که حوزه‌های موثری هستند، همچنین نزدیک به ۵۸۱ پروانه بهره برداری در سمنان داریم که نشان دهنده اهمیت معدن در این استان است.

انتهای پیام / گ

حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در شاهرود

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.