معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : با میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور فاصله یک و نیم کیلوگرمی داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در مراسم افتتاح بازار عرضه آبزیان در کرمانشاه که امروز(۱۷ بهمن) در ششمین روز دهه مبارک فجر برگزار شد، با اشاره به ضرورت راه‌اندازی چنین بازارهایی، گفت : در سایر مناطق و شهرستانهای استان نیز شاهد برپایی چنین بازارهایی باشیم.

حاتمی با تاکید بر ضرورت گنجاندن آبزیان در سبد غذایی خانوارها، گفت : باید سرانه مصرف آبزیان استان را از ۹.۵ کیلوگرم حال حاۻر به میانگین کشوری که یازده کیلوگرم است، نزدیک کنیم.

سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت: راه‌اندازی این بازار بتواند در ارتقاء سرانه مصرف آبزیان در استان اثرگذار باشد.

افضلی سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه را ۹.۵ کیلوگرم در سال اعلام کرد و افزود: با وجود تلاش هایی که در سال های اخیر برای افزایش سرانه آبزیان صورت گرفته، اما هنوز فاصله یک و نیم کیلو گرمی تا رسیدن به میانگین کشور که یازده کیلوگرم است، داریم.

افضلی با اشاره به افزایش دو هزار تنی محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۱۲۵ تن انواع محصولات شیلاتی در این استان تولید شد.

افضلی با اشاره به تولید ۵۰ تنی ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه در سال افزود: در تلاشیم تا کرمانشاه را به عنوان قطبیض تولیدات کشور معرفی کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

برپایی بازار عرضه آبزیان

 

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.