فرودگاه کرمانشاه هم اکنون با ۱۴۰ پرواز هفتگی فرودگاه هاب غرب کشور به شمار می‌رود و یکی از فرودگاه‌های برتر ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با اشاره به سابقه این فرودگاه و قدمت ساخت آن، گفت : فرودگاه کرمانشاه ابتدا در محله‌ای به نام مرادآباد که فقط دارای یک باند خاکی بود ساخته شد و سال ۱۳۵۰ به محل کنونی در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار در شمال شرقی شهر کرمانشاه منتقل شد.

وی گفت : سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و زیرساخت‌های دیگری از جمله تاسیسات جانبی، ساختمان اتش‌نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، ترمینال مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی به این مجموعه اضافه شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب صرفا دارای یک ترمینال کوچک مسافری بدون تفکیک پرواز‌های ورودی و خروجی بود، یادآور شد: این فرودگاه اکنون دارای دو ترمینال پرواز‌های داخلی (ورودی و خروجی) ویک ترمینال پرواز‌های خارجی است.

بیاتی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۴۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی به ۹ مقصد داخلی در این فرودگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در سال‌های قبل از انقلاب تعداد پرواز‌های هفتگی این فرودگاه شش پرواز و آن هم تنها در مسیر تهران بوده است.

به گفته بیاتی در حالی که قبل از انقلاب تنها یک شرکت هواپیمایی در فرودگاه کرمانشاه فعال بوده، هم اکنون یازده شرکت در این فرودگاه فعال است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با اشاره به اینکه این فرودگاه در سال‌های قبل از انقلاب دارای یک باند بوده، اضافه کرد: این فرودگاه هم اکنون دارای یک باند با تاکسی‌وی موازی است و اخیرا نیز پروژه بهسازی کلی باند آن با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دست اقدام است.

بیاتی گفت: در حوزه ناوبری نیز در سال‌های قبل این فرودگاه دارای تجهیزات ناوبری ابتدایی و عملیات پروازی از طلوع تا غروب بود، اما اکنون با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ILS به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس‌رسانی می‌باشد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، در سال‌های قبل از انقلاب تمامی واحد‌های اداری و عملیات و حتی برج مراقبت فرودگاه به صورت متمرکز با هم در یک ساختمان بودند که هم اکنون به برکت اقدامات جهادی انقلاب اسلامی این فرودگاه دارای ساختمان اداری، حراست، تکنیکال بلاک و برج مراقبت مجزا است.

وی اظهار کرد: در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز در سال‌های قبل از انقلاب خودرو‌ها و تجهیزات که در این ایستگاه حضور داشتند کاملا غیر تخصصی بودند که هم اکنون به جرات می‌توان گفت: این فرودگاه در حوزه ایمنی و آتش نشانی به روز‌ترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، این فرودگاه اکنون به دلیل زیرساخت‌های خوبی که دارد در بخش پروازی نیز به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه‌های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی کشور دارد .

 

 

انتهای پیام/د

فرودگاه کرمانشاه ابتدا فقط دارای یک باند خاکی بود

 

برچسب ها: حمل و نقل ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.