رئیس دفتر مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون می‌خواستند این نظام و انقلاب را سرنگون کنند، ولی به علت حضور مردم در صحنه، هدایت‌های رهبری و توان نیرو‌های مسلح به هدف خود نرسیده‌اند.

حضور مردم، هدایت رهبری و اقتدار نیرو‌های مسلح سدی در برابر دشمنان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیرسرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی در همایش « اولین پاسخ» پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: در دوران دفاع مقدس ۱۰ پایگاه هوایی در کشور فعال بود که پایگاه ششم شکاری بوشهر با تقدیم ۶۴ شهید بیشترین تعداد شهدا را داشت.

وی بیان کرد: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشت و شهید خلبان جهانگیر ابن‌یمین ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ در لحظات اولیه جنگ تحمیلی نخستین پرواز جنگنده‌های ایرانی را از پایگاه هوایی بوشهر انجام داد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: پرواز جنگنده‌های ایران، معادلات صدام برای تسخیر سه‌روزه کشورمان را بر هم زد.

حبیبی گفت: در روز‌های نخست جنگ تحمیلی ۱۱ میلیون پوند بمب روی سر دشمن ریخته شد تا در خاک خوزستان زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شناخت بیشتر رشادت‌های خلبانان شجاع کشور در بوشهر از مهمترین دستاورد‌های این یادواره‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: دشمن بعثی می‌خواست در سه روز ایران را تسخیر کند، اما در اولین ساعات حمله با پاسخی محکم روبه‌رو شد.

مجید خورشیدی افزود: دشمن گمان می‌کرد که ایران بعد از خروج مستشاران خارجی توان استفاده از تجهیزات را ندارد، اما با پاسخی محکم روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: شهدای نیروی هوایی در دفاع از این نظام و انقلاب همتی بزرگ به خرج دادند و حماسه بزرگی خلق کردند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی نیز در این مراسم گفت: نیروی هوایی نخستین یگانی بود که در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام راحل بیعت کرد و این اقدام همافران در سرعت بخشی پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود.

سرهنگ خلبان علی اکبر طالب زاده بیان کرد: صدام اعلام کرده بود که در چند روز ایران را تسخیر می‌کند، ولی از غیرت مردان ایرانی غافل بود و با اولین پاسخ از تیزپروزان نیروی هوایی این رویا به کابوسی تلخ برای آنان تبدیل شد.

در این مراسم از مستند سه قسمتی «اولین پاسخ» و تمبر یادبود همایش اولین پاسخ پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

برگزاری همایش «اولین پاسخ» در بوشهر

برچسب ها: ارتش ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.