اولین مرکزارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان (SCD) دانشگاهی شمال‌غرب کشور در مجتمع آموزشی سماء اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اثنی‌عشری، رئیس مرکز سماء اردبیل امروز در آیین افتتاح اولین مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور اظهار کرد: حداقل ۵۱ مهارت به دانشجویان و دانش‌آموزان سما اردبیل آموزش داده می‌شود.

وی افزود: از تعریف چشم‌انداز برای مدون کردن فعالیت‌های سما در حوزه مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: در این چشم‌انداز آموزش حداقل ۵۰ مهارت به دانش‌آموزان و حداقل یک مهارت به دانشجویان هدف‌گذاری شده است.

رئیس مرکز سماء اردبیل ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امروز و همزمان با ایام مبارک دهه فجر مرکز SCD) ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان) سما به طور رسمی افتتاح می‌شود و این مجموعه تنها مرکز SCD دانشگاهی شمالغرب کشور است که با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل با امکانات قابل‌توجه و کم‌نظیری در سطح استان در راستای نیل به اهداف تعریف شده خدمات خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: این مجموعه در حوزه مدارس ۱۵۰۰ دانش‌آموز و در حوزه دانشجویی نیز ۱۵۰۰ دانشجو را تحت آموزش قرار داده است که در ۱۳ رشته فنی مهندسی و ۵ رشته در کارشناسی ناپیوسته در حال تحصیل هستند.

اثنی عشری با اشاره به سهم این مجموعه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: مجموعه سما از لحاظ کمی و کیفی همواره در حال توسعه بوده و نگاه انبساطی در حوضه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است تا به مرور زمان سهم قابل توجهی از آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در چشم‌انداز سما حرکت مدارس به سمت بازی‌محور و کارآفرینی در آموزشکده‌ها به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معنای واقعی کلمه پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان و به شایسته‌ترین شکل ممکن خدمات در خور شأن جوانان را مهیا کنیم.

رئیس مرکز سماء اردبیل ادامه داد: خوشبختانه آمار‌های موجود نشان می‌دهد ۷۰ درصد دانش‌آموختگان آموزشکده‌های سما جذب بازار کار شده‌اند که موفقیتی بسیار چشمگیر و دستاورد قابل قبولی است، اما به همین آمار اکتفا نخواهیم کرد و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به گونه‌ای صورت گرفته که این آمار به صورت مداوم با افزایش روبرو شود.

انتهای پیام/ع
۷۰ درصد دانش‌آموختگان آموزشکده‌های سما جذب بازار کار شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.