نگرانی‌ها درباره چشم‌انداز اقتصادی جهان و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بهای نفت را افزایش داد.

افزایش قیمت نفت/ بهای طلا با ثبات همراه بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش نگرانی‌ها درباره چشم‌انداز اقتصادی جهان به دلیل سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۸ سنت افزایش به ۵۳ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۷ سنت افزایش ۶۲ دلار و ۵ سنت در هر بشکه معامله شد.

با آشفته بودن بازار نفت، کارشناسان در حال حاضر بر سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنگره تمرکز کرده‌اند.

شایان ذکر است اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا هم باعث کاهش ذخایر نفتی و به دنبال آن تقویت بهای طلای سیاه شده است. سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های غیرعضو این سازمان هم در ماه گذشته میلادی موافقت کردند سطح تولید خود را کاهش دهند.

این در حالی است که مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد این کشور (آمریکا) در هفته منتهی به اول فوریه سال جاری میلادی سطح ذخایر نفتی خود را با ۲.۵ میلیون بشکه افزایش به ۴۴۸.۲ میلیون بشکه رسانده است. این در حالی است که کارشناسان افزایش ۲.۲ میلیون بشکه‌ای نفت را در این بازه زمانی پیش‌بینی کرده بودند.

پس از آنکه دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود وعده داد دیوار مرزی را در امتداد مکزیک خواهد ساخت، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر ۱۳۱۴ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار