مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: عملیات بهسازی و ترمیم باند فرودگاه هواپیمای سمپاش به منظور مبارزه با ملخ صحرایی و آفات مزارع اجرا گردید.

سید مهرداد میرسالاری، مدیرجهادکشاورزی رامهرمز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، با اشاره به اقدامات مبارزه با ملخ دریایی (صحرایی) بیان داشت: عملیات بهسازی و ترمیم باند فرودگاه هواپیمای سمپاش به منظور مبارزه با ملخ صحرایی و آفات مزارع توسط مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان اجرا گردید.

وی ضمن اعلام دستگاه هاس به کار رفته در این عملیات افزود: عملیات توسط یک دستگاه گریدر و یک دستگاه غلطک صورت گرفت.

میرسالاری در ادامه عنوان کرد : ماشین آلات توسط شرکت بیندرراه و تحت نظارت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان عملیات را بخوبی انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: از کشاورزان، دهیاران، شورا‌ها و سایر عزیزان درخواست می‌شود جهت بهبود مدیریت این موضوع، ضمن اطلاع رسانی به سایر همشهرستانی ها، همکاری مستمر جهت بازدید از سطح مزارع، مراتع، جنگل‌ها و باغات با توجه به گستردگی حوزه شهرستان داشته باشند.

وی در پایان بیان داشت:  در صورت مشاهده تجمعی ملخ‌ها در اسرع وقت به جهاد کشاورزی یا مراکز جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی گزارش کنند.

گفتنی است؛ این آفت یکی مخرب‌ترین آفت‌های محصول کشاورزی و باغی است که هجوم آن می‌تواند خسارت شدیدی به محصولات کشاورزی وارد کند که  از محصولات زراعی، باغی، نیشکر، گیاهان و تنه درختان تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/م

ایجاد آمادگی برای مقابله با ملخ دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.