مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت کشاورزی گفت: بخش وسیعی از اراضی کشاورزی که در سیلاب خوزستان خسارت دیده اند، بیمه نیستند و جبران خسارت این مزارع باید بر اساس قانون و از طریق وزارت کشور پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد موسوی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت کشاورزی بیان داشت: بخش وسیعی از اراضی کشاورزی که در سیلاب اخیر خوزستان به زیر آب رفته و خسارت دیده اند، بیمه نیستند و جبران خسارت این مزارع باید بر اساس قانون و از طریق وزارت کشور پیگیری شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه مسول و متولی بخش کشاورزی، برای جبران خسارت این اراضی که تحت پوشش بیمه نیستند در حال جمع بندی پیشنهادات تکمیلی برای ارائه راهکاری به وزارت کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم. این پیشنهادات تکمیلی ظرف یک یا 2 روز آینده منعکس خواهند شد.

موسوی عنوان کرد: خسارت دقیق وارد شده مزارع کشاورزی استان در سیلاب ظرف یک یا 2 هفته آینده مشخص خواهد شد و کمیت‌های خسارات وارد شده به مزارع کشاورزی در درون استان جمع بندی و به مرکز ارائه شده است، اما با گذشت زمان و با مدیریت انجام گرفته ممکن است بتوانیم برخی از تولیدات زراعی را مجدداً به چرخه بازگردانیم

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: آنچه تا کنون خسارت وارده به مزارع ۲۵۴ میلیارد تومان برآورد شد که این عدد بر اثر بررسی‌های فنی برآورد شده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز همه اراضی که تحت پوشش داشته را ارزیابی خسارت کرده تا بتواند نسبت به پشتیبانی و پرداخت غرامت به کشاورزان اقدام کند.

انتهای پیام/م

برخی از اراضی کشاورزی سیل زده خوزستان بیمه نیستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.