وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بگذاریم جوانان جواب دشمنان را در شبکه‌های اجتماعی بدهند.

مخالفت وزیر ارتباطات با کلنگ زنی ساختمان جدید آی سی تی استان سمنان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان و طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات استان در سالن همایش‌های اداره کل امور مالیاتی سمنان، گفت: هجمه دشمنی‌های دشمنان در دهه‌های پس از انقلاب کاسته نشده و مردم ایران با ایستادگی مشکلات را پشت سرگذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه نباید میدان رسانه را خالی کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جوانان را به فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی دعوت کردند، منافقین و سلطنت طلبان که کشور را به خاک و خون کشیدند اکنون در این فضا بر ضد نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بگذاریم جوانان جواب این دشمنان را در شبکه های اجتماعی بدهند.

آذری جهرمی با اشاره به  آسیب‌های فضای مجازی، پاسخ داد: هر فضایی خطر‌های خود را دارد، اما باید نسبت به موضوع ملاحظه کرد.

وی بیان کرد: سالهاست دشمنان به دانش انرژی هسته‌ای  ایران هجمه کردند، در حالی که کسی به جنایت هایی که در یمن در حال انجام است ، کاری ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیا اینکه ما به وطن و دین غیرت داریم ،گفت: با تمام مشکلات مردم پایبند انقلاب هستند.

آذری جهرمی گفت: امام‌خمینی (ره) با برقراری ارتباطات بر دل‌ها رسوخ کردند و ایشان با استفاده از ابراز‌های آن زمان اهداف انقلاب را پیش بردند.

وی با اشاره به اینکه نشست ضد ایرانی در لهستان در حال تدارک است، افزود: ۵۴ درصد افراد به زبان‌های مختلف به این نشست پرداختند، سلطنت طلب‌ها و منافقین ۲۴ درصد بودند و هشت درصد از طرفداران رژیم صهیونیستی هستند.

به گفته وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات، شاخص در توسعه دولت الکترونیک ایجاد اشتغال باشد و موانع پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم.

آذری جهرمی اضافه کرد: انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال در جهان فراگیر شده است و امروز اقتصاد در حوزه فناوری درآمد قابل توجهی نصیب کشور‌ها می‌کند.

وی به برخی ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و عنوان کرد: ۱۷ درصد از دانش آموخته‌های دانشگاهی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و این یعنی ظرفیتی بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کشوری مانند هندوستان از ۵ تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود در دهه گذشته یک تریلیون دلار را از درآمدزایی حوزه دیجیتال داشته است.

وی تصریح کرد: هر مرحله از مشکلات را عبور کردیم رشد قابل توجهی پیدا کردیم و عصر امروز عصر فناوری اطلاعات است که اقتصاد دنیا در این حوزه در حال شکل گیری است.

آذری جهرمی یادآور شد: شاخص فناوری اطلاعات سمنان در کشور دوم است پس ظرفیت‌های خوبی در این منطقه وجود دارد، طی یکسال ۱۴۳ سامانه نسل سه و چهار اینترنت همراه در استان سمنان راه اندازی شده است و در بیش از ۲۰۰ روستای اینترنت برقرار است.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در در آیین افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.