اعضای پارلمان فرانسه امروز قانونی را برای مقابله با تظاهرات جنبش جلیقه زرد‌ها در این کشور تصویب کردند.

تصویب قانونی در پارلمان فرانسه برای سرکوب تظاهرات ضدسرمایه‌داریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای پارلمان فرانسه امروز (سه شنبه) قانونی را برای سرکوب تظاهرات ضدسرمایه داری جنبش جلیقه‌ زردها در این کشور تصویب کردند.

علی رغم اعتراض منتقدان که می گویند این قانون آزادی های مدنی را نقض می کند، مجلس سفلی فرانسه –موسوم به مجمع ملی– که بیشتر اعضای آن از حزب امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور هستند، با ۳۸۷ رأی موافق در برابر ۹۲ رأی مخالف، این قانون را تصویب کرد.

این قانون اکنون باید در مجلس سنای فرانسه –موسوم به مجلس علیا– نیز به بحث گذاشته شود، اما مجمع ملی در این باره تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

این قانون که تحت عنوان قانون «ضد اغتشاش» تصویب شده است، تظاهرکنندگان را از پوشاندن چهره هایشان منع می کند و به نیروهای پلیس فرانسه برای برخورد با تظاهرکنندگان و بازداشت آنها اختیارات بیشتری می دهد. این قانون همچنین به مقامات محلی این اختیار را می دهد تا از برگزاری تظاهرات جلوگیری کنند.

جنبش جلیقه زردها ماه نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به وضع مالیات بر سوخت تشکیل و کم کم به اعتراضی گسترده علیه سرمایه داری و سیاست های اقتصادی مکرون تبدیل شد.

در جریان حدودا دو ماه و نیم اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۸ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. حدود ۲۰ نفر هم بر اثر اصابت گلوله تفنگ فلش بال به چشمشان نابینا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار