معترضان جلیقه‌زرد در نهمین هفته از اعتراضات خود در فرانسه، از حامیان خود خواستند پول‌هایشان را از بانک‌های این کشور خارج کنند.

برنامه جلیقه زردها برای ایجاد اختلال درسیستم بانکی فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش فرانس 24، اعضای جنبش جلیقه‌زردها از طرفداران خود خواستند تا به منظور ایجاد اختلال در سیستم بانکی، پول‌های خود را از بانک‌های فرانسه خارج کنند و از این طریق دولت را وادار به توجه به خواست‌های خود بویژه حق آنها برای ایجاد قوانین جدید و رای دادن بر مبنای آن کنند.

شبکه خبری فرانس 24 به نقل از یکی از اعضای جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه اعلام کرد آنها درصدد هستند تا بدون اعمال خشونت، دولت را با ابزارهای قانونی بترسانند. این فرد به فرانس 24 گفت اگر بانک‌ها تضعیف شود، دولت نیز تضعیف خواهد شد.

ماکسیم نیکوله، یکی دیگر از اعضای جنبش جلیقه زردها نیز اعلام کرد افراد زیادی آماده خارج کردن پول‌های خود از بانک‌های فرانسه هستند.

با این حال یکی از تحلیلگران شبکه فرانس 24 با اشاره به محدودیت مقدار پولی که یک فرد می تواند به طور روزانه از بانک  خارج کند گفت که این اقدام، بانک‌های فرانسه را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهد.

امروز شنبه، نزدیک به دو ماه از آغاز جنبش ضدسرمایه‌داری در فرانسه که معترضان موسوم به جلیقه‌زرد‌ها، آن را «گام نهم» می‌خوانند، سراسر این کشور شاهد برپایی تظاهرات خواهد بود. امروز نهمین هفته متوالی اعتراضات در فرانسه است. در شبکه‌های اجتماعی فراخوان برگزاری تظاهرات روز شنبه در پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه دست به دست می‌شود و قدرت حاکم در مقایسه با هفته گذشته، نیرو‌های امنیتی بیشتری را مستقر کرده است. 

بیش از ۲۸۰۰ نفر روز جمعه در صفحه فیسبوک خود اعلام کردند در تظاهرات امروز شرکت خواهند کرد. تقریباً در سراسر فرانسه خودرو‌هایی برای حمل و نقل معترضان در نظر گرفته شده است تا بتوانند در این تظاهرات گسترده شرکت کنند.

جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه زردها از هفدهم نوامبر ۲۰۱۸ فرانسوی‌های برخاسته از طبقه مردمی و متوسط، به سیاست مالی و اجتماعی دولت اعتراض دارند. آن‌ها سیاست‌های دولت را ناعادلانه توصیف می‌کنند و خواستار قدرت خرید بیشتر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار