کارشناس داوری کشورمان در مورد بازی های فوتبال بانوان گفت: کارشناسی دیدار های فوتبال بانوان در امر داوری شهامت می خواهد.

علی خسروی در خصوص داوری‌های لیگ برتر فوتبال آقایان به خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سطح داوری‌ها و فوتبال لیگ ما مثل هم هستند، گاهی داوری‌ها بالا هستند و فوتبال متوسطی داریم و گاهی داوری‌ها متوسط هستند و فوتبال سطح بالایی داریم و این موضوع به مسائل اجتماعی، اعتراض ها، پرخاشگری‌ها و آمادگی جسمانی داوران هم مربوط می‌شود، ولی داوری‌ها در نیم فصل اول رضایت بخش بود.

او در خصوص داوری بازی ماشین سازی و استقلال خوزستان گفت: من یک کارمند دولت هستم و در آن ساعت نتوانستم بازی را تماشا کنم و فکر می‌کنم اغلب تماشاگران هم مشکل من را دارند و الان ساعت بازی‌های فوتبال کشورمان نباید زودتر از ۴:۳۰ باشد، چون ورزشگاه‌ها هم خالی از تماشاگر می‌شود.

خسروی در خصوص کارشناسی داوری بانوان گفت: امسال با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال کارشناس داوری لیگ فوتبال بانوان شدم و این تصمیم هدف آموزشی داشته است. ورود به داوری بانوان با مشکلاتی که وجود دارد شهامت می‌خواهد. در ابتدای فصل داوران خانم ما با مشکلاتی مثل عدم اعتماد به نفس رو به رو بودند و اشتباه‌هایی هم در آفساید گیری وجود داشت، ولی از هفته هشتم و نهم به بعد حتی یک پرچم اشتباه هم نداشتیم.

خسروی در خصوص لیگ برتر بانوان گفت: تعداد داوران و کمک داوران ما در لیگ بانوان کم هستند و یک داور پیش می‌آید که سه هفته پشت سر هم قضاوت دارد و اکثر بانوانمان به سمت داوری فوتسال می‌روند، چون فکر می‌کنند راحت‌تر است و باید به داوری فوتبال بانوان را تشویق کنیم.

خسروی در خصوص بهاره سیفی نهاوندی داور فوتبال همدان گفت: بهاره سیفی از افتخارات همدان است و دکترای فیزیولوژی داشته و داور بین المللی فوتبال است، ولی جای خوبی برای تمرین نداشت و در پارک پردیسان تهران شب‌ها تمرین می‌کرد و با پیگیری های مسئولان فدراسیون مکان مناسبی در آکادمی تیم ملی برای تمرین بانوان در نظر گرفته شده و خوب است در سایر استان ها چنین برنامه ریزی هایی شود تا بانوان در مکان مناسب تمرین داشته باشند و مشکلات درد زانو بر اثر تمرین در زمین نامناسب برای داوران ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید:

شمسایی بازهم آقای گل جهان می‌شود

رکورد وحید شمسایی شکسته شد

اعلام زمان اعزام ملی پوشان فوتسال ایران به اردوی صربستان


انتهای پیام/

اظهارات علی خسروی درباره داوری فوتبال بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار