وزیر نیرو گفت: روستای بالای ۱۰ خانوار فاقد برق در کشور وجود ندارد که این وضعیت در جهان بی نظیر بوده و باید این افتخار را در جهان فریاد زد.

 روستای بالای ۱۰ خانوار فاقد برق نداریم به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و هیات‌های اندیشه ورز جوان استان همدان با معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: تعداد روستا‌های برق دار از چهار هزار و ۴۰۰ به ۵۷ هزار روستا رسیده است.  

وی با بیان اینکه از ظرفیت نیروی انسانی ماهر برای رسیدن به این امار بهره گرفته شده است گفت: اوج بار شبکه از حدود ۴۵۰۰ مگاوات به بیش از ۵۷ هزار مگاوات رسیده است.  

وزیر نیرو اظهار داست: در چهار دهه گذشته رشد چشمگیر صنعت، افزایش رفاه اجتماعی و استفاده از فناوری نوین را در ایران اسلامی شاهد بوده ایم.  

اردکانیان افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کشور از سیستم‌های بهداشتی آب پایدار و سالم برخوردار است که این شرایط با بسیاری از کشور‌های توسعه یافته جهان در رقابت است.  

وی گفت: شبکه‌های فاضلاب کشور در چهار دهه قبل تنها شامل چهار تصفیه خانه بود، اما اکنون این آمار به ۲۱۷ تصفیه خانه رسیده است.  

وزیر نیرو یادآور شد: با مدنظر قرار دادن بسیاری از شاخص‌ها می‌توانیم به گذشته کشورمان در این چهار دهه افتخار کنیم.  

اردکانیان منابع انسانی را ثروت اصلی کشور دانست و گفت: اصلی‌ترین هدفی که جامعه پس از پیروزی انقلاب و انفجار نور به دنبال آن بود، آزاد شدن ظرفیت‌های انسانی کشور به شمار می‌رفت که تحقق یافت.  

وی افزود: هدف اصلی دشمنان جلوگیری از توسعه، آزادی و استقلال جوانان است که تحقق این توطئه به جلوگیری از تولید، سازندگی و توسعه کشور منجر می‌شود.  

وزیر نیرو گفت: با مرور چهار دهه گذشته اصلی‌ترین دشمنی‌هایی که با این کشور اعم از جنگ و تحریم‌ها شده، از بین بردن ظرفیت منابع انسانی است.  

اردکانیان با بیان اینکه منابع انسانی ظرفیت بالقوه و ثروت اصلی کشورمان است، گفت: کشورمان با منابع انسانی لازم در کنار منابع زیرزمینی و موقعیت جغرافیایی، کشوری بسیار ثروتمند است.  

وی یادآور شد: این منابع انسانی بالقوه براساس آمار و ارقام و مقایسه‌هایی که سازمان‌های بین المللی انجام می‌دهند، مشهود است.

انتهای پیام/س

سفر وزیر نیرو به همدان 
 

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.