جهانگیر درباره آخرین وضعیت عفو زندانیان در دهه فجر امسال توضیحاتی داد.

منتظر نظر رهبر انقلاب درباره عفو‌های گسترده زندانیان هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور در جمع خبرنگاران درباره طرح پابند‌های الکترونیکی اظهار کرد: این طرح عملیاتی شده و در حال اجراست، منتهی چون ملاحظات حقوقی و قانونی در این زمینه وجود دارد ما نتوانستیم اهداف خود را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه قانون جرایمی که مجازات‌های آن از درجه ۶ تا ۸ هستند را مشمول این قضیه دانسته است، افزود: از طرفی شرط استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود فرد است.

جهانگیر تصریح کرد: علاوه بر این، فرد باید مخارج آن را به صورت روزانه پرداخت کند و این مورد از جمله دلایلی است که موجب شده استقبال خوبی از این طرح نشده است.

رئیس سازمان زندان‌ اظهار کرد: ما پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داده‌ایم که بودجه مستقلی برای این طرح در نظر بگیرد و با اصلاح بعضی از شروط، این طرح جامعه گسترده‌ای را در بر گیرد و اهداف آن محقق شود.

جهانگیر درباره جزییات عفو گسترده زندانیان گفت: سازمان زندان‌ها آمادگی دارد براساس معیار‌های اعلامی، مصادیق را مشخص و اعلام کند.

وی با بیان اینکه منتظر هستیم که این معیارها به ما ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: به محض اینکه عفو زندانیان از سمت مقام معظم رهبری اعلام شود، بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

طرح پابند‌های الکترونیکی در حال اجراست

برچسب ها: زندان ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار