عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون نتوانست کی‌روش را کنترل کند، اما او هم در زمان سرمربیگری تیم ملی حق پرخاشگری نداشت.

قربانعلی الماسخاله، رئیس هیئت فوتبال گیلان و عضو مجمع فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار‌های فدراسیون فوتبال برای جانشینی کارلوس کی روش بیان کرد: کارلوس کی روش تاثیر مثبتی در فوتبال ملی ایران داشت و بی شک اگر تیم ما جای شکست مقابل ژاپن می‌توانست به فینال جام ملت‌ها برسد و قهرمان این رقابت‌ها شود اکنون همه از کی روش تعریف و تمجید می‌کردند. با این وجود نباید زحماتی که این مربی برای تیم ملی ایران کشید با این باخت زیر سوال ببریم و منکر زحماتش شویم.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر بیش از آنکه بحث فنی کی روش به چشم بیاید شاهد حواشی این مربی و اظهار نظر او علیه مسئولان و مربیان بودیم. دلیل این موضوع هم این است که مدیران ما بسیاری از مواقع نتوانستند با گذاشتن امکانات لازم در اختیار کی روش، او را مدیریت و کنترل کنند. فوتبال ایران از لحاظ اقتصادی مشکلات فراوانی دارد و مربی‌ای مانند کی روش که در سطح اول جهان فعالیت کرده نمی‌تواند این مسائل را درک کند.

الماسخاله درباره اظهارات کی روش علیه مسئولان ورزش ایران گفت: برای امضاء قرارداد با مربیان خارجی باید به اساسنامه‌هایی که در اختیارمان قرار دارد توجه داشته باشیم. در این اساسنامه و آئین نامه‌ها به صراحت قید شده است مربیان و بازیکنان خارجی حق اظهار نظر درباره مسئولان ورزش کشور در رسانه‌ها را ندارند و اگر مشکلی هم دارند باید آن را در گفتگو با مسئولان حل و فصل کنند. با این وجود از آنجایی که مدیران فدراسیون فوتبال از همان ابتدا نتوانستند کی روش را کنترل کنند و امکانات مورد نیاز این مربی را در اختیارش قرار بدهند این مربی هم چنین اظهاراتی مطرح کرد.

رئیس هیئت فوتبال گیلان ادامه داد: هیچکس با انتقاد سازنده از مسئولان فدراسیون و ورزش کشور مشکلی ندارد، اما مربی حرفه‌ای مانند کی روش نباید در مجامع عمومی و رسانه‌ها پرخاشگری می‌کرد. به همین دلیل برای انتخاب جانشین این مربی باید سراغ مربیانی برویم که چارچوب‌های اخلاقی را حفظ کند. البته وقتی مربیان ایرانی از هر فرصتی برای پرخاشگری به هم استفاده کرده و فرهنگ ایرانی را حفظ نمی‌کنند دیگر نباید از کی روش توقع داشته باشیم به ما احترام بگذارد.

او درباره اینکه فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین کی روش باید سراغ چه گزینه‌هایی برود، بیان کرد: انتخاب سرمربی جدید تیم ملی باید با کار کارشناسی اعضای کمیته فنی و مدیران فدراسیون صورت بگیرد، اما نباید مربی تیم ملی به شکلی انتخاب شود که در زمان ورودش به گرمی از او استقبال کنیم و زمانی که می‌خواهد از ایران برود، بدرقه مناسبی نداشته باشیم. جدا از نتیجه بازی مقابل ژاپن فوتبال ایران با کارلوس کی روش مسیر خوبی را از لحاظ فنی طی می‌کرد و مسئولان فدراسیون باید با انتخابی هوشمندانه اجازه ندهند این مسیر متوقف شود. همین که در سطح آسیا از تیم ما به عنوان یک قدرت یاد می‌شود و حریفان به آن احترام می‌گذارند ارزشمند است و ما باید کیفیت تیم ملی را به سطح تیم‌های جهانی نزدیک کنیم که با انتخابی درست و تامین امکانات این موضوع هم محقق می‌شود.

الماسخاله درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال تاریخ جدید مجمع عمومی عادی این فدراسیون را به هیئت‌های استانی اعلام کرده است یا خیر، اظهار داشت: مجمع فدراسیون قرار بود ۱۹ دی برگزار شود که به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت‌ها آن مجمع لغو شد. پس از آن هم فدراسیون تاریخ جدیدی را به ما اعلام نکرده است.


بیشتر بخوانید:

آزمون: مربیانی مانند زیدان به ایران بیایند آبرویمان می‌رود/ فدراسیون درباره امکانات تیم ملی دروغ گفت

کی روش در برنامه نود با تک ماده قبول شد/ آخرین حرف‌های سرمربی پرتغالی قبل از رفتن چه بود؟ + فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.