نماینده اسلام آباد غرب گفت: با استانی شدن انتخابات شأن ملی نمایندگان افزایش یافته و میزان خرید و فروش رأی کاهش می‌یابد.

با استانی شدن انتخابات، نمایندگان شأن ملی پیدا می‌کنند/ تحقق این امر خرید و فروش رأی را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در صحن علنی مجلس (سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه) در مخالفت با حذف ماده استانی شدن انتخابات مجلس گفت: هدف ما از استانی شدن انتخابات ارتقای قابلیت و توان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در ۵ دوره اخیر مجلس جمهوری اسلامی ایران استانی شدن انتخابات رأی آورده است.

فلاحت پیشه بیان کرد: در همه جای دنیا انتخابات استانی و ایالاتی است و صرفا در ایران این گونه برگزار می‌شود؛ چرا شأن نماینده مجلس را در حد محلی پایین می‌آورد.

مردم اسلام آباد غرب ادامه داد: با استانی شدن انتخابات نخبگان به مجلس می‌آیند، پس چرا برخی از نمایندگان نگران هستند که مجلس جای نخبگان بزرگ شود.

وی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات میزان آرای کسب شده نمایندگان افزایش خواهد یافت و نماینده‌ای که ۵۰۰ هزار رأی کسب می‌کند دیگر وارد مسائل حوزه انتخابیه نمی‌شود چرا که در شرایط فعلی برخی بخشداران نمایندگان را درگیر موضوعات جزئی و محلی می‌کنند.

فلاحت‌پیشه گفت: با استانی شدن انتخابات حق هیچ شهر کوچکی خورده نمی‌شود و همه شهر‌ها نماینده خواهند داشت.

مردم اسلام آباد غرب افزود: با تحقق این امر افرادی که شأن ملی تری داشته به مجلس راه می‌یابند و خرید و فروش و رأی نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در کجای دنیا نماینده، چون مانند شورای شهر انتخاب می‌شود در حالی که انتخابات همه مجالس دنیا ایالاتی است همچنین رقابت از این طریق کامل و اقتدار مجلس نیز افزایش می‌یابد و نمایندگان نیز دارای شأن ملی و استانی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار