استان آذربایجان‌غربی با تولید ۴۷هزارتن گوشت قرمز درسال ۹۶، رتبه پنجم کشوری را به خوداختصاص داده است.

 سید فضل اله قریشی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه پنجم کشور در تولید گوشت قرمز درسال ۹۶ را به خوداختصاص داده است،گفت: گوشت قرمز تولید شده استان، در سال گذشته ۴۷ هزار تن بوده که معادل ۵/۶ درصد از کل گوشت قرمز تولیدی کشور است که در ۹ ماهه سال جاری به میزان ۳۷/۰۷ هزار تن رسیده است.

وی به تولید گوشت مرغ در سال گذشته اشاره کرد و افزود: استان با دارا بودن ۷۲۷ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۵/۱ میلیون قطعه می‌باشد که در سال گذشته ۸۴ هزار تن گوشت سفید تولید که ۳/۷۶ درصد کشوری را شامل شده و رتبه ۸ کشوری را به خود اختصاص داده است.

قریشی با اشاره به اینکه ۳۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۸۸۲ هزار و ۳۰۸ قطعه پروانه بهره برداری دریافت کرده اند گفت: در سال گذشته ۱۲/۱ هزارتن تخم مرغ در استان تولید که ۱/۳۶ درصد تخم مرغ کشوری را شامل شده است و این میزان تولید در ۹ ماهه سال جاری به ۹/۹ هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان افزود: تلقیح‌های مصنوعی گاو و گاومیش استان با استفاده ازاسپرم نژاد‌های هلیشتان، بروان سوئیس، سمینتال و گاومیش در ۹ ماهه سال جاری ۵۴ هزار و ۴۱۰ راس گاو و ۷۴ هزار و ۰۶۸ راس گاومیش بوده است.

وی با اشاره به میانگین تولید عسل در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود: میانگین تولید در ۹ ماهه سال جاری از کندو‌های مدرن ۲۰ کیلوگرم، کندو‌های بومی ۵/۵ کیلو گرم با ۵ هزار و ۷۵۳ نفر زنبوردار که نسبت به سال گذشته ۳ درصد در تولید عسل و ۸/۲ درصد در تعداد کندو و ۲۵ درصد در تعداد زنبور افزایش داشته ایم.

 

انتهای پیام/ت

نقش  استان آذربایجان غربی در تولید گوشت قرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.