پرداخت بیش از ۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی

مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی ازپرداخت بیش از ۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بهرام زینال زاده مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی گفت: تاکنون برای عشایر  استان 96 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی جهت جبران خسارت ناشی از خشکسالی های اخیر و به منظور پرواربندی و زنجیره تولید گوشت قرمز و حمایت از تشکلهای عشایری و صندوق های خرد زنان عشایری پرداخت شده که نسبت به سال های گذشته با رشد 2 برابری روبرو شده است.

وی افزود: این تسهیلات در 2 بخش مشتمل بر تسهیلات چهار درصدی از محل خشکسالی با بازپرداخت پنج ساله به مبلغ 76 میلیارد و 800 میلیون ریال و تسهیلات 10 درصدی از محل صندوق توسعه ملی با بازپرداخت یکساله به مبلغ 20 میلیارد ریال به عشایر و تشکلهای عشایری پرداخت شد.

زینال زاده گفت: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان نیز 15 صندوق خرد زنان عشایری هر کدام، به مبلغ 250 میلیون ریال از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار گردیده اند.

وی با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی بیش از 550 میلیارد ریال متضرر شدند، ادامه داد: عشایر این استان به دلیل خشکسالی های اخیر در بخش کشاورزی حدود 200 میلیارد ریال و در بخش بهره مندی از علوفه مرتع حدود 360 میلیارد ریال متضرر شده اند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به توزیع 17 هزار تن نهاده های کشاورزی و دامی در بین عشایر گفت: سبوس، کنسانتره، آرد و سوخت نفت و گاز از جمله مواردی است که جهت بهبود معیشت جامعه عشایری در بین عشایر استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی دارند، گفت: 60 هزار واحد از این دام ها، دام بزرگ و ما بقی دام کوچک هستند.

زینال زاده با اشاره محصولات تولیدی عشایراستان یادآور شد: عشایر این استان سالانه 3 هزار تن پشم، 16 هزار تن گوشت و 50 هزار تن شیر را تولید و روانه بازارمصرف می کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به برنامه های دولت برای حمایت از عشایر اظهار کرد: سال گذشته طرح آزمایشی پانل خورشیدی برای تامین انرژی برق مناطق ییلاقی در برخی مناطق استان اجرا شد و در سال جاری نیز 2 هزار فانوس های خورشیدی برای تامین روشنایی و برق مناطق ییلاقی در بین خانوار های عشایری این استان توزیع می شود.

وی افزود: همچنین در این مدت 11 حمام صحرایی با صرف هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریالی در مناطق عشایری برای رفاه آنها راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.