خزانه‌دار شورای شهر گفت: در ۳ ماهه سوم سال شهرداری تهران ۸۲ درصد درآمد‌ها را محقق کرده و ۱۸ درصد کسری بودجه داشته است.

کسب مبلغ ۳۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال از منابع مالی در ۳ ماهه سوم سال / تحقق ۸۲ درصدی درآمد‌ها و کسری ۱۸ درصدی بودجهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود گزارشی از درآمد‌ها و هزینه‌های شهرداری تهران در ۳ ماهه سوم سال را ارائه کرد.

رسولی با بیان اینکه ۷۵ درصد درآمد‌های شهرداری در ۹ ماهه امسال محقق شده است، گفت: شهرداری تهران در برش عملکردی ۹ ماهه توانست مبلغ ۹۸ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال برابر ۷۵ درصد منابع را به دست آورد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران در خصوص گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری در ۳ ماهه مهر، آبان و آذر و انطباق آن با بودجه سال ۹۷ اظهار کرد:  شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی سه ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۴۳ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم کرده و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.

وی تصریح کرد: در این راستا در این ۳ ماه شهرداری تهران توانسته مبلغ ۳۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال منابع مالی را به دست آورد که این میزان معادل ۸۲ درصد است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران در این مدت با ۸۲ درصد تحقق درآمد و ۱۸ درصد کسری بودجه مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مبلغ ۲۳ هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال هزینه در ۳ ماهه سوم داشته است.

رسولی با بیان اینکه از کل منابع حاصل ۶۵ درصد هزینه‌ها ثبت شده است، گفت: این میزان مصرف برای ۳ ماهه سوم بیانگر فاصله زمانی در نحوه ثبت رویداد‌های مالی شهرداری است و اگرچه این فاصله نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده، اما عدم ثبت ۳۵ درصدی هزینه‌ها در دفاتر مالی نشان دهنده عدم ثبت این رویداد مالی است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران کسری عملکردی ۷ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریالی نسبت به بودجه مصوب دارد، تصریح کرد: عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش درآمد‌ها است.

وی افزود: مبلغ ۲۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال درآمد‌های مصوب ۳ ماهه است، اما شاهد عملکرد ۱۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریالی در مجموع ۳ ماه هستیم که نسبت به مصوب شورا با کسری عملکرد ۵ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال معادل ۲۸ درصد مواجه هستیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری برای جبران این کسری ۳ ماهه باید ۵ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال را در ماه‌های آتی مازاد بر تکلیف جذب کند.

رسولی با اشاره به اینکه شهرداری در بخش درآمد حاصل در تملک که دارایی‌های مالی آن طی ۳ ماه، ۶ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال بوده است، گفت: شهرداری برای تأمین درآمد‌های خود مکلف به تأمین ۴ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال منابع از این محل بوده است.

وی در خصوص عملکرد حساب هزینه پاییز ۹۷ ادامه داد: عملکرد حساب مصارف ۳ ماهه مصوب مبلغ ۳۹ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال است و طبق رویداد‌های ثبت شده در دفاتر مالی شهرداری تهران در این بخش، کسری عملکردی ۱۶ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریالی یعنی ۴۰ درصد نسبت به بودجه مصوب دارد.

رسولی با بیان اینکه رقم کل مصارف هزینه‌ای مصوب ۳ ماهه مبلغ ۱۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است، گفت:، اما شاهد عملکرد ۱۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریالی در ۳ ماهه مهر، آبان و آذر هستیم که به عبارتی ۸۲ درصد کل مصارف شهرداری در پاییز از جنس هزینه‌های جاری بوده است.

وی با بیان اینکه رقم کل مصارف تملک دارایی‌های مالی یا همان هزینه‌های بازپرداخت وام‌ها، تسهیلات و دیون مصوب ۳ ماهه مبلغ ۴ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال است، تصریح کرد: شاهد عملکرد یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریالی هستیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق گزارش سرپرست وقت معاون مالی شهرداری در اول بهمن ماه سال جاری، کل مطالبات ادعایی شهرداری طی ۹ ردیف مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ مبلغ ۱۸ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: از این رقم تاکنون مبلغ یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان معادل ۲.۷ درصد است که به تأیید سازمان حسابرسی کشور رسیده و به صورت اوراق تسویه از سوی دولت به شهرداری پرداخت شده است.

رسولی با بیان اینکه این رقم ناچیز است، گفت: اراده دولت برای تحقق این مهم و همت شهرداری ستودنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار