فرماندار شهرستان شیروان گفت: بارش برف سنگین و کولاک برف، دوشنبه شب راه ارتباطی ۶۰ روستای شهرستان شیروان را مسدود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، امین رضا مرآتی فرماندار شهرستان شیروان با اشاره به این که بارش برف سنگین و کولاک برف، دوشنبه شب راه ارتباطی ۶۰ روستای شهرستان شیروان را مسدود کرد،گفت: با وجود چند نوبت برفروبی در محور‌های روستایی این شهرستان از روز گذشته، اکنون راه‌های روستایی بخش سرحد و قوشخانه و نیز حوزه اوغاز و سیوکانلو در بخش مرکزی شیروان بسته و دچار محدودیت‌های ترافیکی است.

وی افزود: به علت لغزندگی جاده‌ها و برودت هوا، تردد در بقیه محور‌های روستایی شهرستان شیروان نیز به سختی انجام می‌شود که انتظار می‌رود رانندگان احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

مرآتی گفت: هم اکنون برای بازگشایی مسیر‌های ارتباطی بخش مرزی سرحد و قوشخانه شهرستان شیروان چند گروه راهداری به محل اعزام شدند که برای باز کردن مسیر تلاش می‌کنند.

علی قویدل بخشدار سرحد شیروان نیز گفت: مسیر ارتباطی گردنه شیخ حسن ، دهستان جیرستان و شهرک امام سجاد به طور کامل مسدود است و همچنان کولاک برف به شدت در این بخش ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به کولاک برف در منطقه سرحد برخی از محور‌ها ۳ تا ۵ مرحله برفروبی شده، ولی مجدد بسته شده است.

وی گفت: در صورت ادامه کولاک برف در این منطقه، عوامل راهداری قادر به گشودن مسیر‌های مزبور نخواهند بود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان برفروبی و ۲۵۰ تن شن و نمک پاشی شده است.

ارتفاع برف در برخی از نقاط روستایی این شهرستان به ۴۵ سانتی متر رسیده است.

بارش برف و کولاک شدید که از اوایل دیشب در استان خراسان شمالی آغاز شده، باعث تعطیل دوروزه مدارس در برخی شهرستان‌های خراسان شمالی در نوبت صبح و عصر شد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی ، ورود سامانه‌ای بارشی به استان موجب افزایش ابر، وزش باد شدید ، بارش باران و در پاره‌ای از نقاط رگبار و بارش برف و در ارتفاعات مه گرفتگی و کولاک برف شده و دمای هوا بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام / ب

مسدود شدن راه ارتباطی برخی از روستا‌های شهرستان شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.