51 طرح عمرانی و اقتصادی با حضور استاندار اردبیل در شهرستان بیله سوار مغان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان بیله سوار افزود: ۵۱ طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان بیله سوار مغان به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و شامل پروژه‌هایی در حوزه‌های عمرانی، اشتغالزایی، خدماتی و زیرساختی و اقتصاد مقاومتی است.

استاندار اردبیل بیان کرد: از مهمترین پروژه‌های افتتاحی در شهرستان بیله سوار مغان گازرسانی به ۲۱ روستا و قشلاق شهرستان بیله سوار با هزینه ۴۹ میلیارد ریال بود که در این شهرستان ۴۱۰ خانوار روستایی را زیر پوشش قرار داده است.

بهنام جو افزود: در نیمه اول سال جاری نیز ۳۳ روستای این شهرستان با ۷۵۰ خانوار روستائی و عشایری و با صرف ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.

وی همچنین گفت: ۱۶ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در منطقه جعفرآباد واقع شده و این شهرستان از محل واگذاری اراضی پایاب خداآفرین بیشترین رونق اقتصادی حاصل از کشاورزی را بهره‌مند خواهند شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین بیش از یک میلیون تن به محصولات کشاورزی منطقه افزوده شده و باعث توانمندی و بالا رفتن ثروت اهالی می‌شود.

بهنام جو با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان بیله سوار به دلیل قرار گرفتن در مرز بیان کرد: شهرستان بیله سوار به دلیل واقع شدن در مرز و همسایگی با کشور آذربایجان از موقعیت مهمی برخوردار بوده ومی تواند رشد وتوسعه بیش از پیش را داشته باشد.

وی ادامه داد: داشتن گمرک فعال در این منطقه و رشد دو برابری صادرات از این گمرک در سالجاری از مزیت‌های اقتصادی منطقه به شمار می‌رود که نشان از رشد و تعالی اقتصادی دارد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: فاز دوم این گمرک نیز آماده بهره برداری است که با شروع فعالیت این منطقه از رونق اقتصادی و تجارت بالایی برخوردار می‌شود.

بهنام جو با تاکید بر تدوین برنامه توسعه این شهرستان تا سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش می‌کنیم هر ۴۵ روز یکبار در منطقه حضور یافته و مسایل و مشکلات سرمایه گذاری را بررسی و رفع کنیم.

وی همچنین در این سفر با خانواده گرامی شهید والامقام خان بابا جعفرخانی از شهدای انقلاب اسلامی بیله سوار دیدار و در نشست با تعدادی از کشاورزان این شهرستان که درخواست امهال تسهیلات بانکی را داشتند به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/ح

گازرسانی به ۲۱ روستا و قشلاق شهرستان بیله سوار

برچسب ها: عمرانی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.