معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: سیل هفته گذشته در این استان ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال به اماکن عمومی، زیرساخت ها، ابنیه و منازل مردم خسارت وارد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد مرادپور شامگاه دوشنبه در جلسه اعضای شورای اسلامی و شهردار خرم آباد در محل استانداری لرستان افزود: به دلیل خسارت این سیلاب، یکهزار و ۳۰ واحد شهری و یکهزار و ۸۰۰ واحد روستایی نیازمند به تعمیرات اساسی هستند.

وی ادامه داد: یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال به زمین‌های زراعی و کشاورزی خسارت وارد شده و ۱۱۰ واحد شهری و یکهزار و ۱۰۰ واحد روستایی نیز به دلیل خسارت صد درصدی باید بازسازی شوند.

به گفته وی همچنین اموال و وسایل ۹۰۵ واحد مسکن شهری و ۵۲۵ واحد روستایی به طور کامل از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۲ خودرو در خرم آباد نیز متاثر از سیلاب شده و خسارت دیدند، تصریح کرد: بنابر اعلام تیم کارشناسی آب منطقه‌ای لرستان دبی رودخانه خرم آباد در سیل اخیر ۵۷۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که این میزان از دوره بازگشت ۱۰۰ ساله بیشتر است.

معاون استاندار لرستان با تقدیر از همه عوامل امدادرسانی به ویژه نیرو‌های آتش نشانی و خدمات شهری عنوان کرد: اگر حضور به موقع این نیرو‌ها نبود بدون شک این سیل موجب تلفات جانی می‌شد.

مرادپور با بیان اینکه نیرو‌های آتش نشانی و خدمات شهری با دست خالی و جانفشانی تمام افراد گرفتار شده در سیل را نجات دادند، گفت: اعضای شورای شهر خرم آباد باید با همدلی و اتحاد و برنامه ریزی در کنار شهردار بوده و به فکر رفع مشکلات شهر باشند.

وی همچنین به عدم حضور برخی اعضای شورای اسلامی خرم آباد در جلسات معاونت عمرانی استانداری انتقاد کرد و افزود: اعتقاد دارم که هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره اینقدر ارتباط معاون عمرانی استاندار با اعضای شورا وجود نداشته بنابراین باید در کنار هم با اتحاد و همدلی به فکر رفع مشکلات شهر باشیم.

انتهای پیام /پ

خسارت میلیاردی سیل به لرستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار