آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانیعملیات رزمندگان عراقی در محور‌های «دیاله، صلاح الدین و الانبار» واقع در مرکز و غرب کشور برای کشف عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین خبر‌ها از استان صلاح الدین عراق حاکیست، عملیات نیرو‌های امنیتی، ارتش و بسیج مردمی علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در محور‌های مختلف از جمله حومه مناطق «الفتحه، بیجی، سامراء و…» ادامه دارد.

از جنوب استان صلاح الدین خبر می‌رسد، نیرو‌های تیپ «۴۱، ۴۲ و ۴۳» و پلیس فدرال عملیات گسترده‌ای را در شهر بَلد آغاز کردند و تاکنون موفق شده‌اند امنیت را به طور کامل در مناطق «تل الذهب، تل بتار، تل عابر، السجله و مزارع حومه یثرب» برقرار کنند.

عملیات نیرو‌های عراقی در این محور برای کشف تونل‌ها، انبار‌های سلاح، مقر‌ها و عناصر مخفی داعش همچنان ادامه دارد و هدف اصلی تأمین امنیت کامل شهر بَلد و جلوگیری از عملیات‌های تروریستی است.

شهر راهبردی بَلد دروازه جنوبی برای ورود به استان صلاح الدین به شمار می‌آید و در حدفاصل جاده بغداد - دهوک واقع شده و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانی


بیشتر بخوانید: آخرین تحولات میدانی عراق/ شکست سنگین هسته‌های خاموش داعش در استان‌های «صلاح الدین، نجف، دیاله و بابل» + نقشه میدانی و عکس


بر اساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از نیرو‌های مهندسی تیپ ۸۸ بسیج مردمی نیز عملیات گسترده‌ای و وسیعی را برای پاکسازی مناطق آلوده در شمال شرق استان صلاح الدین آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، تاکنون ده‌ها تله انفجاری در این محور کشف و خنثی شده است؛ یکی از نیرو‌های یگان مهندسی تیپ ۸۸ بسیج مردمی هم در جریان عملیات پاکسازی شمال شرق استان صلاح الدین به شهادت رسید.

از حومه شهر سامراء خبر می‌رسد، گروهی از نیرو‌های تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی عملیاتی را در جزیره سامراء برای پاکسازی ده‌ها منطقه از لوث وجود هسته‌های خاموش داعش انجام دادند که تا صحرای استان الانبار امتداد دارد.

این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های نفوذی مبنی بر وجود عناصر مخفی داعش در منطقه صورت گرفته و تلاش‌ها برای برقراری کامل امنیت در این محور در جریان است.

خبر‌ها از شمال استان صلاح الدین حاکیست، چند گروه از نیرو‌های تیپ «۳۱ و ۵۱» بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه، عملیات گسترده‌ای را در حومه منطقه «الفتحه» آغاز کردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، هدف اصلی انجام این عملیات تأمین امنیت مسیر ارتباطی مرکز به شمال عراق و جلوگیری از نفوذ و قطع مسیر تروریست‌های مخفی داعش در محور‌های مرکزی و شمالی استان صلاح الدین است.

آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانی

عملیات نیرو‌های عراقی در این محور برای کشف تونل‌ها، انبار‌های سلاح، تله‌های انفجاری و عناصر مخفی داعش ادامه دارد؛ منطقه «الفتحه» دروازه شمالی برای ورود به شهر بیجی محسوب می‌شود.

در حال حاضر، محور‌های مختلف استان صلاح الدین از جمله «بلد، سامراء، الفتحه، تکریت، بیجی، الشرقاط، رشته کوه‌های حمرین، حومه شمالی و شرقی دریاچه الثرثار» به هسته‌های خاموش داعش الوده هستند.

آخرین تحولات میدانی استان الانبار

خبر‌ها از غرب استان الانبار و نزدیکی مرز‌های سوریه حاکیست، نیرو‌های تیپ ۱۹ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق موفق شدند یک پهپاد جاسوسی گروهک تروریستی داعش را در آسمان منطقه رهگیری و ساقط کنند.

آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانی

همزمان چند گروه از نیرو‌های نهم زرهی و تیپ ۳۷ پیاده نظام ارتش عراق نیز با تجهیزات کامل خود را به نزدیکی منطقه مرزی «القائم» رسانده‌اند و در تلاش هستند از ورود عناصر تروریستی داعش از جنوب استان دیرالزور سوریه به خاک استان الانبار جلوگیری کنند.

گروهی دیگر از نیرو‌های تیپ ۱۹ بسیج مردمی هم در یک عملیات دقیق موفق شدند یک تونل عناصر تروریستی داعش را به طول ۲۰۰ متر در غرب استان الانبار کشف و منهدم کنند.

آخرین تحولات میدانی استان دیاله

از محور‌های شمال و شمال شرق استان دیاله خبر می‌رسد عملیات نیرو‌های عراقی در محور‌های مختلف از جمله «جلولاء، خانقین، البحیرات، السعدیه و…» برای کشف هسته‌های خاموش داعش ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، عناصر مخفی تروریستی داعش دو خمپاره هم از حومه منطقه «مقدادیه» به سمت مناطق مسکونی «سویحه» شلیک کردند که خسارت‌هایی مالی را برجای گذاشت و منجر به زخمی شدن یک تن از اهالی شد.

آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانی

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیرو‌های بسیج مردمی چند عملیات را برای پاکسازی مناطق آلوده استان دیاله انجام داده‌اند، اما هسته‌های خاموش داعش در برخی نقاط از جمله محور‌های شمالی همچنان حضور دارند و ایجاد ناامنی می‌کنند.

این منبع میدانی از ادامه تلاش‌های نیرو‌های اطلاعات برای شناسایی مقر‌های عناصر مخفی داعش در محور‌های مختلف استان دیاله خبر داد و گفت: در جست وجوی‌های منطقه به منطقه ده‌ها تونل، مقر و انبار سلاح تروریست‌ها کشف و منهدم شده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار