حملات سنگین هسته‌های خاموش داعش در دروازه جنوب غرب شهر کرکوک/ شهادت ۲ تن از نیرو‌های بسیج مردمی در حومه منطقه راهبردی «الحویجه» + نقشه میدانینیرو‌های بسیج مردمی در جریان دفع حملات در غرب استان کرکوک موفق شدند ۲۰ تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی عراق حاکیست، عملیات نیرو‌های بسیج مردمی در منطقه الرشاد در جنوب غرب استان کرکوک علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

از حومه منطقه راهبردی «الحویجه» در غرب استان کرکوک خبر می‌رسد، گروهی از عناصر مخفی داعش حملات را برای ناامن کردند منطقه انجام دادند، اما نیرو‌های بسیج مردمی به سرعت وارد عمل شدند و واکنش نشان دادند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های تیپ ۵۶ بسیج مردمی مستقر در منطقه تحرکات ترویست‌های داعش را در این محور رصد کردند و با آنان درگیر شدند و در نهایت موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.


بیشتر بخوانید: عملیات گسترده علیه هسته‌های خاموش داعش در حومه غربی سامرا


به گفته منابع میدانی، حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری‌ها در منطقه الحویجه در غرب استان کرکوک به هلاکت رسیدند؛ ۲ تن از نیرو‌های بسیج مردمی به نام‌های «بارق خالد و عقیل خالد» در جریان دفع حملات تروریست‌ها به شهادت رسیدند.

حملات سنگین هسته‌های خاموش داعش در دروازه جنوب غرب شهر کرکوک/ شهادت ۲ تن از نیرو‌های بسیج مردمی در حومه منطقه راهبردی «الحویجه» + نقشه میدانی

شماری از نیرو‌های بسیج مردمی در جریان تعقیب تروریست‌های داعش با تله‌های انفجاری برخورد کردند و زخمی شدند؛ منطقه راهبردی الحویجه دروازه جنوب غرب برای ورود به شهر کرکوک محسوب می‌شود.

منطقه مهم «الحویجه» همچنین شمال استان صلاح الدین از جمله شهر الشرقاط را به شهر کرکوک متصل می‌کند؛ در حال حاضر بخش‌هایی از مناطق مرکزی، غربی و جنوبی استان کرکوک از جمله «الحویجه، الرشاد، البسل، الکاظمیه، الریاض و شرق کوه‌های حمرین» به هسته‌های خاموش داعش آلوده است.

**آخرین تحولات استان نینوا

از حومه غربی شهر موصل خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش و رزمندگان تیپ ۱۵، ۲۳، ۲۹ و ۵۳ بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق، عملیات گسترده و وسیعی را علیه عناصر مخفی گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های ارتش و بسیج مردمی با کمک نیرو‌های اطلاعات موفق شدند هسته‌های خاموش داعش را در منطقه «بادوش» و روستا‌های حومه شناسایی کنند و علیه آنان در این محور وارد عمل شوند.

نیرو‌های عراقی در حومه غربی شهر موصل درصدد هستند انبار‌های سلاح، مقر‌ها و تونل‌های عنار مخفی داعش را هم شناسایی و منهدم کنند و امنیت و آرامش را به طور کامل به این منطقه بازگردانند.

مناطق آلوده به هسته‌های خاموش داعش در این محور به دلیل اینکه دروازه غربی برای ورود به شهر موصل هستند از اهمیت خاصی برخورداراند و نیرو‌های عراقی تلاش می‌کنند این بخش را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیرو‌های ارتش و بسیج مردمی عراق در ۲ ماه گذشته ده‌ها تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را در حومه غربی شهر موصل شناسایی کرده‌اند و در جریان درگیری به هلاکت رساندند.

به گفته منابع میدانی، ده‌ها تن از تروریست‌های داعش در محور‌های مرکزی و شمالی استان نینوا توسط نیرو‌های بسیج مردمی کشته و زخمی شده‌اند و عملیات برای شناسایی سایر هسته‌های خاموش ادامه دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های بسیج مردمی برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در حومه مناطق «تلعفر، قیروان و الحضر» در استان نینوا همچنان در جریان است تا امنیت به این محور‌های مهم بازگردد.

هسته‌های خاموش داعش در هفته‌های گذشته با ربودن ساکنان محلی و به قتل رساندن آنان به دنبال ایجاد جو رعب و وحشت در میان مردم هستند و نیرو‌های عراقی برای برقراری آرامش با قدرت وارد میدان شده‌اند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.