رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در این هفته «دیوید مالپس»، یک مقام ارشد وزارت‌ خزانه‌داری این کشور را به عنوان رئیس جدید بانک جهانی معرفی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قرار است «دیوید مالپس»، مقام ارشد وزارت خزانه داری این کشور را به عنوان رئیس جدید بانک جهانی معرفی کند.

دو مقام آگاه در دولت ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در گفتگو با پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کردند که دونالد ترامپ «دیوید مالپس» را اواخر این هفته پس از سخنرانی سالانه اش در کنگره به عنوان رئیس بانک جهانی معرفی خواهد کرد.

کاخ سفید تاکنون به درخواست نشریه هیل برای تایید این خبر هیچ واکنشی نشان نداده است.

دیوید مالپس از زمانی که در سال ۲۰۱۷ از سوی «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا وارد این وزارتخانه شد، از جمله حامیان برنامه‌های کاهش مالیاتی و همچنین مقررات زدایی دونالد ترامپ بوده است.

پایگاه خبری بلومبرگ همچنین گزارش داد که مالپس بار‌ها از عملکرد بانک جهانی انتقاد کرده است. «جیم یونگ کیم»، رئیس سابق بانک جهانی که از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای این سمت انتخاب شده بود، در ماه ژانویه در تصمیمی ناگهانی–در حالی که هنوز سه سال به پایان دوره ریاستش بر این نهاد باقی مانده بود--از سمت خود استعفا کرد.

پس از جنگ جهانی دوم قرار شد همواره یک آمریکایی ریاست بانک جهانی را برعهده بگیرد و ریاست صندوق بین المللی پول هم برعهده یک اروپایی باشد. آمریکا با بیش از ۱۶ سهم در بانک جهانی، بزرگترین سهامدار آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار