علی‌رغم انتشار گزارش‌ها درباره نامزدی دختر رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت ریاست بانک جهانی، کاخ سفید اعلام کرد ایوانکا ترامپ قصد انجام چنین کاری را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس جمهور آمریکا، برای عهده‌دار شدن سمت ریاست بانک جهانی نامزد نخواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد ایوانکا ترامپ اعلام کرده است برای ریاست بانک جهانی نامزد نخواهد شد، اما به آمریکا کمک خواهد کرد تا نامزد خود را برای ریاست این بانک انتخاب کند. 

یک منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، و مایک مالوینی، رئیس کارکنان کاخ سفید، از ایوانکا ترامپ با توجه به اینکه در دو سال اخیر همکاری نزدیکی با مدیریت بانک جهانی داشته است، خواسته‌اند در روند تعیین نامزد آمریکا برای عهده‌دار شدن سمت ریاست این نهاد بانکی بین‌المللی کمک کند.

 به طور سنتی یک نفر از آمریکا ریاست بانک جهانی را بر عهده می‌گیرد.  داوطبان ریاست بانک جهانی قرار است از هفتم فوریه نامزدی خود را اعلام کنند. رئیس بعدی بانک جهانی باید اهداف توسعه و اصلاحات ساختاری در نظام مالی و اقتصادی این بانک را تا افق سال ۲۰۳۰ به همراه طرح سرمایه‌گذاری ۲۰۱۸ محقق سازد.

چند روز پیش روزنامه فایننشال تایمز پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه نام ایوانکا ترامپ به عنوان نامزد احتمالی ریاست بانک جهانی مطرح هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار