مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: یک هزار و ۲۰ روستای هدف گردشگری در خراسان رضوی شناسایی شده اند که برای معرفی این مناطق در پی ایجاد انجمن‌های میراث فرهنگی هستیم.

برنامه ریزی برای تشکیل انجمن میراث فرهنگی در ۱۰۲۰ روستای خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی علیپورمدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی در نشست اعضای انجمن میراث فرهنگی داورزن با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ انجمن میراث فرهنگی برای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی و رونق گردشگری در این استان تشکیل شده است گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی با تهیه شناسنامه روستا و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی نقش مهمی در جذب گردشگران بر عهده دارند.

وی افزود: امسال حدود ۱۰۰ برنامه با مشارکت انجمن‌های میراث فرهنگی شامل برپایی نمایشگاه‌های شناسایی آثار تاریخی و صنایع دستی در این استان برپا شده است.

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ۶۵۰ میراث یار در قالب انجمن‌های مردم نهاد در حفظ و حراست آثار تاریخی، تقویت و توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند.

علیپوربا اشاره به قابلیت روستا‌های داورزن گفت : از ۳۸ روستای این شهرستان در ۳۶ روستا آثار شاخص تاریخی وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافی داورزن در مسیر جاده تهران - مشهد و جاذبه‌های گردشگری مناطق روستایی به زودی انجمن‌های میراث فرهنگی آن فعال می‌شود.

محمد عبدا... زاده ثانی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن  هم در این نشست گفت: برای نخستین بار در استان، میثاق نامه انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی در این شهرستان با هدف شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و مشارکت در جذب منابع مادی و معنوی به امضا رسید.

وی افزود: شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این مسیر، شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن  آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسرا‌های تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستا‌های قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشار‌های منطقه بفره و کویر را از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن برشمرد.
 
انتهای پیام//ا.س

برگزاری نشست اعضای انجمن میراث فرهنگی داورزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.