مراسم یادواره شهدا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی (چّله‌ی انقلاب)، صبح امروز در بوکان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مراسم یادواره شهدا و محفل انس با قرآن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی (چّله‌ی انقلاب)، با حضور نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان، مسئولان شهرستانی و جمع کثیری از مردم، در بوکان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، با بیان اینکه شهادت و بخشیدن خون و جان در راهِ خدا، مقام بسیار رفیعی است و بر اساس آیات قرآنی، وقتی مسلمانی در راه خدا کشته شود، بالاتر از این خوبی. مقامی وجود ندارد، اظهار داشت: کسی که خود را پیرو راهِ اسلام و خدا می‌داند، محال است که آرزوی شهادت نداشته باشد، چون در قرآن کریم می‌فرماید: خداوند مشتری است و از مومنان، جان و مال می‌خرد و در قبال آن بهشت را به آنان عطا می‌فرماید.

وی با اشاره به اینکه هر معامله‌ای چند رکن مشتری، خریدار، جنس، قیمت و سند را دارد و در موضوع شهادت نیز خداوند، خود را خریدار، مومن را مشتری، کالا را جان و مال مومن و قیمت را بهشت معرفی می‌کند و سند نیز قرآن، توران و انجیل می‌باشد که به کرات در آن‌ها به برزگی شهادت در راه خدا اشاره شده است، افزود: چه نیکو است که طرف معامله‌ای خداوند باشد، خداوندی که بالاتر از همگان، به عهدهایش وفادار است.

حجت الاسلام قریشی با اعلام اینکه معامله شهادت، به قدری معامله خوبی است که خداوند، خود مژده آن را به مومنان می‌دهد، تصریح کرد: در کتاب‌های آسمانی قرآن، انجیل و تورات، برای هیچ موضوع دیگری به مانند شهادت، این تعبیر‌ها وجود ندارد.

این مراسم صبح امروز (دوشنبه) در سالن فرهنگسرای سیمرغ بوکان برگزار شد و با تقدیر از دانش آموزان برتر حوزه فرهنگی این شهرستان، به کار خود پایان داد.

 

انتهای پیام/پ

برگزاری چله انقلاب در سراسر کشور

برچسب ها: جشنواره ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.