بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات سوادکوه ۶۵ سانتی متر گزارش شده است.

اصغر بسطامی رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بارش باران و برف که از شنبه شب در استان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: از شنبه شب تا صبح امروز بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات منطقه آلاشت و تیلم سوادکوه و تونل کندوان به ترتیب  ۶۵ و ۶۰ سانتی متر برف گزارش شده است.

وی افزود: در این مدت بارش ۵۳ سانتی متر برف در منطقه کندلوس کجور، ۵۰ سانتی متر برف  در منطقه گدوگ سوادکوه و ارتفاعات هزار جریب نکا ثبت شده است.

بسطامی با بیان اینکه بارش باران و برف در استان به صورت پراکنده ادامه دارد، گفت: بیشترین میزان بارش باران مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان در بورخانی سوادکوه و گلیا بندپی شرقی بابل و دشت ناز ساری و بلیران اآمل به ترتیب ۶۵، ۵۲ و ۵۰ میلی متر ثبت شد.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران با بیان اینکه در این مدت بلده با دمای کمینه ۷.۱ - درجه سلسیوس سردترین و بالاترین دما و بابلسر با دمای بیشینه ۱۰.۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه مازندران بود، افزود: این سامانه بارشی صبح فردا سه شنبه از مازندران خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد خودرو‌ها شد به رانندگان توصیه کرد هنگام عبور از مناطق برفگیر خوراک و پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

ثبت بارش برف ۶۵ سانتی متری در مازندران

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.