مدیر گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: هفته آینده سامانه‌ای بارشی وارد مناطق جنوبی کشور می‌شود که استان بوشهر نیز تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

یک سامانه بارشی در راه استان بوشهرزهر راستگو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: این سامانه شنبه هفته آینده وارد استان بوشهر می‌شود و تا اواسط هفته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در خصوص بارندگی‌های جنوب استان در دو روز گذشته نیز بیان کرد: این بارندگی‌ها از شنبه آغاز شد که جم و عسلویه به ترتیب با ۲۲ و ۱۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را به نام خود ثبت کردند.

مدیر گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با پایان سامانه فعالیت سامانه بارشی و شمالی شدن جهت وزش باد، دما کاهش یافت و صبح امروز جم با هفت درجه کمترین دما و جزیره خارگ نیز با ۱۴ درجه سانتیگراد بیشترین دما را داشته‌اند.

راستگو، آسمان استان را تا فردا صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط غبار محلی پیش بینی کرد و افزود: باد هم از سمت شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت می‌وزد و سرعتش بر روی دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان به ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی یادآور شد: ارتفاع موج در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰، در سواحل مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود که در مناطق دور از ساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر نیز می‌رسد.

انتهای پیام/ک

عسلویه و جم بیشترین میزان بارندگی را داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.